محکوم ساختن کشتار پاریس در هلسینکی، گرامیداشت یاد شهیدان در وین

دومین کشتار پاریس در هلسینکی محکوم شد و مراسمی در وین برای گرامیداشت شهیدان پاریس برگزار شد.

کوردها و دوستانشان در هلسینکی پایتخت فنلاند تظاهراتی را برای محکوم کردن دومین کشتار پاریس که در آن سه فعال کورد به شهادت رسیدند برگزار کردند. این تظاهرات توسط سازمان‌های ملت کورد مانند مرکز جامعه‌ی دموکراتیک کورد، حزب حیات آزاد کوردستان، جامعه‌ی زنان آزاد روژهلات کوردستان و کومله - سازمان حزب کمونیست ایران - سازماندهی شد. تعداد زیادی از دوستان ملت کورد نیز در آن شرکت نمودند.

بیانیه‌ای از طرف مرکز جامعه‌ی دموکراتیک کورد به زبان فنلاندی و بیانیه‌ای به زبان کوردی نیز از طرف کومله قرائت شد. در این بیانیه‌ها آمده است که دولت ترکیه در این کشتار دست دارد و بنابراین فرانسه و اروپا به شیوه‌ای گسترده باید در مقابل دولت ترکیه بایستند. همچنین در این تظاهرات دولت‌های ترکیه و فرانسه نیز محکوم شدند.

مراسم یادبودی در وین برگزار شد

همزمان در شهر وین پایتخت اتریش نیز مراسم یادبود اوین گویی (آمینه کارا)، از رهبران زنان کورد، هنرمند میر پرور (محمد شیرین آیدین) و فعال و مبارز کورد عبدالرحمن قزل که در پاریس به شهادت رسیدند، برگزار شد. به احترام شهیدان پاریس و یاد و خاطره همه شهدای انقلابی، یک دقیقه سکوت برگزار شد. در این مراسم چالاکوان آمد سخنرانی نمود و گفت: «در مورد کشتار پاریس ده‌ها سوال داریم. دولت فرانسه باید پاسخگو باشد. بعد از 10 سال یک قتل عام دیگر اتفاق افتاد. قاتلان سکینه، روناهی و روژبین هنوز فاش نشده‌اند و ما این وضعیت را نمی پذیریم.»

 مراسم با سردادن شعار «شهیدان نمیمیرند» به پایان رسید.