تصویر

مقاومت ۱۴ جولای در ایروان گرامی داشته شد

یاد مقاومت روزه بزرگ مرگ ۱۴ جولای در پایتخت ارمنستان شهر ایروان با انجام جلسه‌ای گرامی داشته شد.

در پایتخت ارمنستان شهر ایروان یاد شهدای روزه مرگ بزرگ ۱۴ جولای با انجام جلسه‌ای گرامی داشته شد.

این جلسه با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای راه آزادی در خانه خلق آغاز شد. نماینده پارلمان، کینیاس حسنوف، ریاست مشترک کمیته کوردستان، سیلو دِربویان و پدر شهید روکن میلو کالاشیان درباره معنای مقاومت ۱۴ جولای ۱۹۸۲ در زندان شهر آمد در مقابل فاشیسم دولت ترکیه سخنرانی کردند.

سخنرانان گفتند‌: ‌«ما در شخص شهدای ۱۴ جولای و پیشاهنگان جنبش آزادی، محمد خیری دورموش، کمال پیر، عاکیف ییلماز و علی چیچک، یاد تمام جانفدایان راه آزادی را با احترام گرامی می‌داریم. ما به مثابه خلق کورد با مقاومت آنان مقاومت را آموختیم. امروز با روح ۱۴ جولای در تمام عرصه‌ها مبارزه و مقاومتی بی‌همتا انجام می‌شود. اگر امروز ما به مثابه جامعه و خلق کورد وجود داریم، این به یُمن مقاومت آن قهرمانان عملی شده است. برای همین هم لازم است در هر لحظه رنج آنان را در یاد و حافظه خود نگه‌داریم. امروز با روح ۱۴ جولای هزاران گریلا در کوهستان‌های آزاد در مقابل اشغالگری می‌جنگند و مقاومت می‌کنند.‌»

سخنرانان توجه‌ها را به خیانت حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) و خانواده بارزانی معطوف داشتند و گفتند‌: ‌‌‌«ما به مثابه جامعه ساکن ارمنستان به پ‌د‌ک و بارزانی می‌گوییم که خیانت کردن دیگر بس است، دست خود را از دست دشمن کوردها بیرون آورید. ما پ‌د‌ک را فرمی‌خوانیم که به همکار و همدست دشمن، درگذشتگان و پدران مبدل نشوند. اگر امروز می‌خواهند جنبش آزادی را نابود کنند فردا هم نوبت شما فرا خواهد رسید. هدف دولت فاشیست ترکیه، نابودی خلق کورد است. برای حکومت باشور این یک مایه شرمساری است که دولت ترکیه نیمی از باشور را اشغال و روستاها را خالی از سکنه کند و آنان هم سکوت کنند. خانواده بارزانی برای سلطه خود با تمام نیرو از دولت فاشیست ترکیه پشتیبانی می‌کند.

خلق کورد دیگر نه خیانت را می‌پذیرد و نه اشغالگری را. ما با روح ۱۴ جولای و فلسفه رهبر آپو در مقابل تمام حملات اشغالگرانه و خیانت مقاومت می‌کنیم و نقشه‌های آنان را شکست می‌دهیم. ما یکبار دیگر یاد تمام جانفدایان راه آزادی را گرامی می‌داریم و قول انتقام آنان را می‌دهیم. ما همیشه با روح مقاومت حیات،‌ مقاومت کرده و مبارزه خود را گسترش می‌دهیم.‌»