مراسم بزرگداشت شهید زیلان در گریگنی و لیماسول

جنبش‌های جوانان کورد ت‌ج‌ش و تکوژن از گریلای پ‌ک‌ک زینب کیناجی (زیلان) در سالگرد عملیات فدائیانه او در گریگینی در منطقه پاریس یاد کردند. مراسم بزرگداشتی نیز در لیماسول قبرس برگزار شد.

جوانان عضو جنبش جوانان انقلابی (ت‌ج‌ش) و زنان جوان مبارز (تکوژن) یاد و خاطره شهید زیلان را که در ۳۰ ژوئن ۱۹۹۶ عملیاتی فدائیانه در درسیم به انجام رساند، در کانون مرکزی گریگنی گرامی داشتند.

پس از سخنرانی افتتاحیه، یکی از اعضای کمیسیون خانواده‌های شهدا به ایراد سخنرانی درباره زندگی و مبارزات شهید زیلان پرداخت.

در این سخنرانی گفته شد: «که فرمانده شهید زیلان با عملیات ایثارگرانه خود ضربه بزرگی به سیاست‌های دشمن مبنی بر نابودی و انکار وارد کرد. مردم ما که خود را از صخره‌ها پرتاب کردند از دشمن پست‌فطرت که قتل‌عام درسیم را انجام داد انتقام گرفتند.»

در این مراسم که فیلمی از زندگی و مبارزه شهید زیلان پخش شد، نامه زیلان گریلای پ‌ک‌ک قبل از شهادت قرائت شد.

همچنین به مناسبت سالروز شهادت شهید هیودا آوارش (ملک اَرکَک) در ۲۸ ژوئن، برادرش به سخنرانی پرداخت و بر معنا و اهمیت شهدا تاکید کرد.

لیماسول

مراسم بزرگداشت شهید زیلان در لیماسول قبرس نیز برگزار شد.

این بزرگداشت در ساختمان مرکز فرهنگی کوردی تفلیس در لیماسول برگزار شد.

در مراسم بزرگداشتی که به پیشاهنگی کمیسیون خانواده‌های شهدا وابسته به مجلس خلق کورد قبرس و ابتکار زنان کورد قبرس برگزار شد، گوشه‌ای از مکان مراسم برای شهدا را با میخک تزیین و شمع روشن شد. نیز عکس‌های شهید زیلان و شهدای اَلکه که اخیرا توسط نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) اعلام شد، گذاشته شده بود.

سخنگویان کمیسیون و بستگان شهدا در این مراسم سخنرانی کردند. ضمن اینکه نامه شهید زیلان قبل از انجام عملیات فدائی‌اش در مراسم بزرگداشت قرائت شد، فیلمی نیز پخش شد.

سپس مراسم با سرودهایی به یاد شهید زیلان و شهدای انقلاب کوردستان به پایان رسید.