تصویر

متحصنین این هفته گروهی از بن هستند

اعضای مرکز دموکراتیک جامعه کورد در بن با برگزاری تحصن آزادی خواستار شدند: «تا زمانی که رهبری ما آزاد نشود، جوانان کورد نباید دست از مبارزه بردارند.»

تحصن برای آزادی در هفته ۶۲۵ ادامه دارد

برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پایان دادن به سیستم شکنجه امرالی، در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۲، «تحصن آزادی» در استراسبورگ فرانسه آغاز شد. این تحصن در هفته ۶۲۵ ادامه دارد.

کوردها در اروپا و دوستانشان هر هفته به کنش خود ادامه می‌دهند. در هفته جدید گروهی از شهر بن آلمان تحصن را به عهده گرفتند.

این گروه متشکل از اعضای مرکز جامعه دموکراتیک کورد در بن است. روژین شیمشک، اگیت واصفی، پیران عفرین و جاوید روژهلات در گروه جدید حضور دارند.

این کنش‌ها جنایاتی را که دولت ترکیه در شخص رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان علیه مردم کورد مرتکب شده است، افشا می‌کند. به این ترتیب، این تحصن به عنوان طولانی‌ترین کنشی که مردم کورد و دوستانشان در اروپا ادامه می‌دهند، در تاریخ ثبت شده است.

در ۲۵ ژوئن، ۱۲ سال از این کنش می‌گذرد. از طرف گروه جدید این سخنرانی انجام شد: «آزادی رهبری تضمین کننده آزادی ماست. تا زمانی که رهبری ما آزاد نشود، جوانان کورد دست از مبارزه برنمی‌دارند.» علاوه بر این، فراخوانی برای کنش و افزایش مبارزات داده شد.