تصویر

نمایندگان اسکاتلندی: مذاکره با عبدالله اوجالان، صلح را محقق خواهد کرد

نمایند‌گان پارلمان، سازمان‌های جوانان و اعضای حزب ملی اسکاتلند ‌(SNP) اعلام کرند که مقطع دیالوگ با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان باید عملی شود تا با خود صلح را به ارمغان بیاورد.

کنفرانس سالانه حزب SNP که حاکمیت در اسکاتلند را در دست دارد، برگزار شد. ۲ روز است که در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان» در این کنفرانس غرفه‌ برپا شده و صدها مشارکت کننده در این کنفرانس، حمایت خود از این غرفه را بیان کردند.

پیشاهنگان SNP از غرفه ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان» بازدید کرده و با نمایندگان مجلس خلق کورد و کنگره استار که در آنجا حضور داشنتد، دیدار کرده و پیام‌های مهمی به خلق کورد دادند.

نمایندگان پارلمان، سازمان‌های جوانان و مدیران SNP اعلام کردند که آنان مبارزه آزادی خلق کورد را از نزدیک دنبال می‌کنند و ‌«انزوای تحمیلی» بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای آنان نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

یکی از شخصیت‌های مهم SNP و نماینده پارلمان، گلاسگوِ باب دوریس با خبرگزاری فرات ‌‌(ANF) مصاحبه کرد.

باب دوریس اعلام کرد از دیدار با نمایندگان کورد، سربلند و خوشحال هستند و گفت‌:‌‌ ‌«من تاریخ کوردها و خلق کورد که برای صلح و دمکراسی مبارزه می‌کنند را از نزدیک دنبال می‌کنم. من مثل کسیکه قبلا به باشور کوردستان سفر کردم می‌دانم که خلق کورد در کشورهای عراق، ترکیه، سوریه و ایران با مشکلاتی جدی روبرو هستند.‌»

درویس با ادای احترام به مبارزه خلق کورد و نیروهای خوددفاعی روژاوا که علیه داعش جنگیدند، درود فرستاد و بیان کرد که در چارچوب پارادایم کنفدرالیسم دمکراتیک که از سوی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توسعه داده شده است، روژاوا از جنبه‌های سیاسی، اجتماعی،‌ اقتصادی و نظامی از نو ایجاد می‌شود و نماینده جامعه‌ای باثبات و پاینده در خاورمیانه خواهد بود.

درویس اشاره کرد ۲۵ سال است که اسیر کردن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مقابل رهیافت سیاسی و صلح‌آمیز مسئله کورد ‌«مانع» است و اعلام کرد که مقطع جدید گفتگو و مذاکره با عبدالله اوجالان باید آغاز شود تا راه برای مقطع صلح گشوده شود. دوریس بیان کرد که مقطع دیالوگ و مذاکره برای اینکه خلق کورد و هر چهار بخش کوردستان در میان آزادی، صلح و دمکراسی زندگی کنند، نقشی اساسی را ایفا می‌کند.

‌«مانیفست جامعه‌شناسی آزادی به وزیر، گیرلوت هدیه داده شد»

سخنگوی SNP در اروپا، آلین اسمیت که از غرفه ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان» بازدید کرده و این کمپین را از نزدیک دنبال می‌کنند، گفت که آنان روابط خود با خلق کورد ادامه می‌دهند.

وزیر آموزش اسکاتلند، جنی گیلروت و نماینده پارلمان از حزب SNP‌، گرنوک استوارت مک‌میلان از این غرفه بازدید کردند، مانیفست رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به نام ‌«جامعه‌شناسی آزادی» را هدیه گرفته و حمایت خود را بیان کردند.

نماینده سازمان جوانان استقلال‌خواه اسکاتلند، الکساندر اِسوانسون نیز گفت‌‌: ‌«به عنوان سازمانمان که نمایندگی تمام جوانان حامی استقلال سراسر اسکاتلند را برعهده دارد، می‌گوییم که از دیدار با نمایندگان خلق کورد در این کنفرانس بسیار خوشحال شدیم. ما مبارزه تاریخی کوردها و نقش کوردها در جستجوی دمکراسی در خاورمیانه را دنبال کرده و از آن حمایت می‌کنیم.‌»

زنان نماینده وابسته به گروه سوسیالیست SNP نیز اعلام کردند که آنان این کمپین را از نزدیک دنبال می‌کنند و از آن پشتیبانی می‌نمایند. نمایندگان زن بیان کردند که پاردایم ‌«آزادی زنان» رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بروی آنان تاثیر گذاشته است.

در کنفرانس سالانه حزب SNP که نخست وزیر، جان سوینی نیز در آن مشارکت کرد، علاقه بسیاری به غرفه ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان» نشان داده شد.

نمایند‌گان کوردها درباره انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و وضعیت سیاسی خلق کورد اطلاعاتی را ارائه کردند. در این کنفرانس مشخص شد که تفکرات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از نزدیک دنبال می‌شود، درباره موضوعات ‌«آزادی زنان»، ‌«اکولوژی»، ‌«دمکراسی رادیکال» و ‌«کنفدرالیسم دمکراتیک» گفتگوهایی انجام شد.

این کنفرانس پس از سخنرانی نخست وزیر اسکاتلند، جان سوینی و وزیر امور خارجه، آنگوس روبرستون به پایان می‌رسد.