پاسخ اتحادیه اروپا به پرونده نسل‌کشی که تاژه ارائه کرده بود

اتحادیه اروپا به نامه ارسال شده توسط تاژه برای محاکمه مسئولین پ‌دک و حکم صادره پاسخ داد و گفت: «به محض ایجاد دفتر روابط پارلمان اروپا و عراق، بلافاصله نامه و پرونده شما را برای رئیس‌جمهور جدید منتخب ارسال خواهیم کرد.»

پاسخ به نامه تاژه

قبل از دهمین سالگرد فرمان (نسل‌کشی) ۷۴ علیه جامعه ایزدی در ۳ اوت ۲۰۱۴، جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) پرونده‌ای را برای پیگرد قانونی پ‌دک و مسئولین این فرمان به کشورهایی که نسل‌کشی را به رسمیت می‌شناسند، کمیسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا و وزارت امور خارجه آلمان را برای محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق ارسال کرد.

اتحادیه اروپا به نامه تاژه پاسخ داد.

پاسخ اتحادیه اروپا به شرح زیر است:

«زنان و مردان عزیز،

از شما برای به اشتراک گذاشتن گزارش مفصل در مورد حوادث تلخ جامعه ایزدی در ۳ اوت ۲۰۱۴ سپاسگزاریم.

اتحادیه اروپا خشونت‌های انجام شده توسط داعش را به شدت محکوم کرد. اتحادیه اروپا که حامی درازمدت جامعه ایزدی است، همواره به دنبال حفاظت از حقوق جامعه ایزدی بوده و تلاش‌های بین‌المللی را برای ارتقای پاسخگویی در قبال جنایات انجام شده توسط داعش رهبری می‌کند.

فایلی که ارسال کردید به همراه نامه شما نیز به دست ما رسید. اطلاعات و نظراتی که ارائه می‌کنید بسیار ارزشمند است. پس از تأسیس دفتر روابط پارلمان اروپا و عراق (D-IQ)، ما فوراً نامه و پرونده شما را برای بررسی به رئیس‌جمهور منتخب جدید ارسال خواهیم کرد.»