تصویر

پیام جشنواره برشا: آزادی برای رهبر عبدالله اوجالان

در شهر برشا ایتالیا، یک روز از جشنواره سنتی این منطقه به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اختصاص داشت. هزاران نفر در این مراسم تجمع کردند و پیام «آزادی برای رهبر عبدالله اوجالان» را دادند.

جشن رستاخیز، ۱۵ اوت

در شهر برشا ایتالیا، یک روز از جشنواره سنتی این منطقه به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اختصاص داشت. هزاران نفر در این مراسم تجمع کردند و پیام «آزادی برای رهبر عبدالله اوجالان» را دادند.

با هدف «آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، موقعیت سیاسی برای کردستان،» مجموعه‌ای از کنش‌ها از تابستان ۲۰۲۲ در شهرهای مختلف ایتالیا با شعار «زمان امید» در حال برگزاری است. رادیو اوندا دورتو در شهر برشا ایتالیا، ۳۱ سال است که جشنواره بزرگی را به روش سنتی برگزار می‌کند. یک روز از جشنواره امسال به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و کوردستان اختصاص داشت. در چارچوب این جشنواره، دفتر اطلاع رسانی کوردستان در ایتالیا، رادیو اوندا دورتو و رته کوردستان ایتالیا پنل و کنسرت برگزار کردند. هزاران نفر از مردمی که در این جشنواره شرکت کردند پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، پرچم پ‌ک‌ک، ی‌پ‌گ و ی‌پ‌ژ را حمل کردند. بنرهایی با عبارت «صیانت از کوردستان» و «آزادی اوجالان» در میدان آویزان شد و کتاب‌های عبدالله اوجالان به زبان‌های مختلف در غرفه‌ها معرفی شد.

در این شب میزگردی با موضوع «پارادایم کنفدرالیسم دموکراتیک عبدالله اوجالان و انقلاب زنان» برگزار شد. یلماز اورکان، نماینده دفتر اطلاع‌رسانی کوردستان در ایتالیا و زیلان دیار، روزنامه‌نگار- فعال در این پنل شرکت کردند.

زیلان دیار: زنان در مرکز انقلاب هستند

زیلان دیار در ابتدا سخنرانی کرد و در مورد انقلاب زنان کوردستان صحبت کرد. زیلان دیار در ابتدای سخنان خود به کارزار ۱۵ اوت پرداخت و گفت: «مقاومتی که از ۴۰ سال پیش آغاز شد، امروز در هر چهار بخش کوردستان ادامه دارد. زیلان دیار با اشاره به اینکه از آغاز مبارزات آزادی کوردستان، زنان کورد در کانون این انقلاب بوده‌اند، نمونه‌هایی از مبارزات در چهار بخش کوردستان را بیان کرد.»

زیلان دیار گفت که به عنوان زنان کورد در کنار زنان فلسطین، افغانستان و تمام زنان جهان که تحت ظلم و ستم هستند می‌ایستند و از حملات سیستماتیک نیروهای ظالم در کوردستان علیه زنان صحبت کرد.

زیلان دیار حملات دولت ترکیه در باشور کوردستان و روژاوا کوردستان را یادآور شد و از نسل کشی تبهکاران داعش در شنگال صحبت کرد و یادآور شد که هنوز هزاران زن ایزدی مفقود و زندانی هستند.

زیلان دیار با اشاره به اینکه مبارزه برای آزادی زنان کورد با وجود حملات نیروهای سرکوبگر ادامه دارد، گفت: «زنان نظام کنفدرالی خود را ساخته‌اند و صدها شورا، نهاد و نیروی زنان در چهار بخش کوردستان و در هر منطقه‌ای که کوردها هستند، وجود دارد. در ذات این سیستم کنفدرال، شوراها، آکادمی‌ها و تعاونی‌ها وجود دارد. تضمین این نظام، سیستم رهبری مشترک است.»

زیلان در پایان سخنرانی خود در مورد نقش زنان در روژاوا و کوهستان‌های کوردستان صحبت کرد.

یلماز اورکان: راه حل در پارادایم رهبر عبدالله اوجالان است

یلماز اورکان نماینده دفتر اطلاع‌رسانی کوردستان در ایتالیا نیز در مورد پارادایم کنفدرالیسم دموکراتیک رهبر عبدالله اوجالان سخنرانی کرد. اورکان گفت که همزمان با جنگ علیه خلق کورد، این پارادایم، در درجه اول در روژاوا و در همه مناطقی که جنبش آزادی کوردها سازماندهی شده است، عملی شده است.

اورکان با بیان اینکه پارادایم آزادی زنان و دموکراسی عبدالله اوجالان هر روز بیشتر و بیشتر توسط مردم جهان درک می‌شود، گفت: «پارادایم کنفدرالیسم دموکراتیک راه حل‌هایی را برای بحران‌های جهان ارائه می‌دهد.»

اورکان در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد» در برابر انزوای تحمیلی بر رهبر عبدالله اوجالان در حال انجام است گفت: «برای شکستن انزوای تحمیلی در امرالی و تامین آزادی رهبر آپو، لازم است ما حمایت بیشتری داشته باشیم.»

کنسرت «آزادی برای عبدالله اوجالان» با شرکت هزاران نفر

پس از پنل، هنرمندان ایتالیایی کنسرتی را اجرا کردند.

در این کنسرت، نماینده رادیو اوندا دورتو، میشل بورا، و نماینده دفتر اطلاع‌رسانی کوردستان در ایتالیا، یلماز اورکان، برای عموم مردم سخنرانی کردند و توجه را به اهمیت پارادایم رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و انزوای تحمیلی در امرالی جلب کردند.

در جریان این کنسرت همچنین جوانان ایتالیایی بخش‌هایی از کتاب‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را مطالعه کردند.