تصویر

راهپیمایی ‌«به انزوای امرالی پایان دهید، آزادی برای رهبر آپو» در پاریس

کوردستانیان و دوستانشان در پاریس برای محکوم کردن نظام قتل‌عام امرالی و مطالبه آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به میدان آمدند.

کنش‌های آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

در محله banliyo Vîllîers-le-Bel پایتخت فرانسه شهر پاریس، با شعار ‌«به انزوای امرالی پایان دهید، آزادی برای رهبر آپو» یک راهپیمایی برگزار شد.

کوردستانیان که با سازماندهی مجالس خلق در banliyo Vîllîers-le-Bel گردهم آمده بودند، نظام تحمیل انزوا،‌ شکنجه و قتل‌عام امرالی دولت فاشیست ترکیه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کرده و آزادی او را مطالبه کردند.

این راهپیمایی که در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» برگزار شد، از ایستگاه banliyo Vîllîers-le-Bel آغاز شده در مقابل ساختمان مرکز جامعه کورد دمکراتیک به پایان رسید.

در سراسر این راهپیمایی بارها شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو»، ‌«به تحمیل نزوا پایان دهید، آزادی برای رهبر آپو» سرداده شد. با برافراشتن پلاکارت‌ها و توزیع اطلاعیه‌هایی که در ارتباط با انزوای تحمیلی تدارک دیده شده بودند، به افکار عمومی فرانسه آگاهی رسانی شد و کمیته منع شکنجه اروپا ‌‌‌‌‌‌‌(سی‌پی‌تی) فراخوانده شد که علیه انزوای تحمیلی موضع‌گیری کرده و اقداماتی انجام دهد.

این راهپیمایی در مقابل مرکز جامعه کورد دمکراتیک به پایان رسید و تجمع برگزار شد. در این تجمع در شخص شهید زیلان ‌‌(زینب کیناجی) که در سال ۱۹۹۶ در درسیم با عملیاتی فدائیانه علیه ارتش ترکیه، در جنبش آزادی کوردستان درهای یک عصر نوین را گشود، برای یادبود تمام شهدای آزادی یک دقیقه سکوت برقرار شد.

در این تجمع به عنوان مجلس خلق دمکراتیک در banliyo Vîllîers-le-Bel بیانیه‌ای ارائه شد. در این بیانیه آمده است‌: ‌«همانطور که می‌دانید ۴۰ ماه است که هیچ آگاهی از رهبر آپو دریافت نمی‌شود. اگر رهبر یک خلق اسیر شده باشد، آن خلق نیز اسیر شده است. بدلیل اینکه رهبر آپو امید آزادی است. تا زمانیکه رهبر آپو آزاد شود و سی‌پی‌تی  صدای ما را بشوند. ما فریاد برمی‌آوریم که در میادین حضور خواهیم داشت. در کوردستان دو خط وجود دارند، خط مقاومت و خط خیانت. رهبر آپو نماینده خط مقاومت است. باید ما نیز قویتر از این خط مقاومت صیانت کنیم.‌»

این کنش با سردادن شعارهایی به پایان رسید.