تصویر

راهپیمایی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در دراگویگنان

راهپیمایی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در دراگویگنان برگزار شد. در این راهپیمایی نسل‌کشی و حملات اشغالگرانه دولت ترکیه نیز محکوم شد.

در شهر دراگویگنان فرانسه راهپیمایی علیه نسل‌کشی، شکنجه و سیستم تحمیل انزوا در امرالی با پیشاهنگی جوانان کوردستانی فرانسه (ج‌ک‌ف) برگزار شد. در این مراسم، حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به باشور کوردستان و خط خیانتکارانه حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) محکوم شد.

در این کنش که از مقابل لاپوست در دراگویگنان آغاز شد و تا ساختمان استانداری ادامه یافت، بنرهایی با مضامین «اشغالگری ترکیه بس است» ، «آزادی برای عبدالله اوجالان» و پرچم‌هایی با تصاویر عبدالله اوجالان برافراشته شد و شعارهای «زنده باد رهبر آپو» و «آزادی برای رهبر آپو» سر داده شد.

جمعیت در مقابل استانداری به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای آزادی کوردستان یک دقیقه سکوت کرد. سپس بیانیه‌ای برای مطبوعات ارائه شد.

شاهین وان به نمایندگی از ج‌ک‌ف صحبت کرد و گفت: «تا زمانی که انزوای تحمیلی بر رهبر آپو برداشته نشود، ما همیشه به عنوان جوانان کورد در اروپا در میدان خواهیم بود.»

شاهین وان اعلام کرد که دولت ترکیه در حال ارتکاب جنایت جنگی در باشور کوردستان است و گفت: «آنها مردم را از مکان‌ها و محل زندگی خود آواره می‌کنند، اقدامات کنترلی انجام می‌دهند. این اشغالگری است. مردم باشور باید بایستند و موضع‌گیری خود را نشان دهند.»

شاهین وان همچنین از روزنامه‌نگاران گلستان تارا و هیرو بهاالدین که در ۲۳ اوت در حمله دولت ترکیه به شهادت رسیدند، یاد کرد و گفت:« آنها مشعل شجاعت و مقاومت بودند که تاریکی را روشن کردند.»

 پس از ارائه بیانیه مطبوعاتی، این کنش با شعارهای «زنده باد رهبر آپو» و «شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.