تصویر

راهپیمایی در شهر کلن علیه اشغالگری و خیانت

در شهر کلن با دادن بیانیه و برگزاری راهپیمایی حملات اشغالگرانه دولت ترکیه علیه باشور کوردستان محکوم شد.

راهپیمایی علیه حملات اشغالگرانه ترکیه

حملات اشغالگرانه دولت ترکیه که با همکاری و همدستی حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌‌د‌ک) علیه باشور کوردستان انجام می‌شود، در شهر کلن آلمان طی یک راهپیمایی محکوم شد.

این راهپیمایی در مقابل Dom Katerdralî آغاز شد. ریاست مشترک کنفدراسیون مَد ‌(KON-MED)، روکن آکچا، ریاست مشترک FED-MED، شَوین سینجار و کوردستانیان بسیاری در این راهپیمایی شرکت کردند.

توده خلق پلاکارت‌هایی با عناوین ‌«Stop Turkey war on the Kurdish» و ‌«مُرده‌باد خیانت» که تصاویر نچیروان بارزانی و رئیس جمهور ترکیه اردوغان بروی آن بود را برافراشتند. در زمان راهپیمایی اطلاعیه‌هایی به زبان آلمانی قرائت شده و به افکار عمومی اطلاع رسانی شد.

ریاست مشترک KON-MED، روکن آکچا سخنرانی کرد و چنین گفت‌:

‌‌«دولت ترکیه در باشور کوردستان، روستاهای ما را آتش می‌زده و نابود می‌کند. پ‌د‌ک اعتنایی نکرده و از این اعمال پشتیبانی می‌کند. تاکنون ۱۶۲ روستای ما خالی از سکنه شدند. نیروهای بین‌المللی در سده ۲۰ با دوئل ترکیه،‌ عربی و ایرانی سازش‌ کردند و کوردستان در موقعیتی بدون وضعیتی سیاسی باقی نهادند. علیه گریلا سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کنند. روژاوا بصورت مداوم بمباران می‌شود. غیرنظامیان به قتل می‌رسند. اکنون نیز در باشور کوردستان حملات و الحاق به دولت ترکیه وجود دارد. علیرغم این امر نیز نه حکومت عراق و نه نیروهای بین‌المللی صدایی برنمی‌آورند. اما باید بدانند‌‌؛ خلق کوردستان به مثابه سده ۲۰ نیست. کسانیکه خیال اشغالگری و الحاق را دارند،‌ پیروز نخواهند شد.

در زمان راهپیمایی بارها شعارهای ‌«زنده‌باد مقاومت گریلا»، ‌«مُرده‌باد خیانت»، ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و ‌«شهدا نمی‌میرند» سرداده شدند. همچنین جوانان آهنگ‌های در وصف گریلا را خوانده و راهپیمایی کردند.

راهپیمایی حدود ساعت ۱۶‌:۳۰ دقیقه در Rudolfplatz به پایان رسید.