تصویر

راهپیمایی طولانی در مقابل نمایندگی سازمان ملل به پایان رسید‌: آزادی برای رهبر آپو

راهپیمایی طولانی که برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شده بود در مقابل ساختمان سازمان ملل متحد به پایان رسید.

کنش ‌‌«راهپیمایی طولانی»

کنش راهیپمایی طولانی به پیشاهنگی جنبش جوانان انقلابی ‌(ت‌ج‌ش) و زنان انقلابی مبارز ‌(‌تکوژن) که در شهر لوزان سوئیس آغاز شده بود، در مقابل ساختمان سازمان ملل متحد در ژنو به پایان رسید. جوانان زمانیکه از مقابل سفارتخانه ترکیه عبور می‌کردند با خشم خود علیه دولت ترکیه فریاد زدند.

در این راهپیمایی که با شور و اشتیاق به اندازه ۱۵ کیلومتر ادامه داشت، بارها سوالاتی درباره رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از سوی اطرافیان پرسیده شد.

جوانان زمانیکه از مقابل سفارتخانه دولت ترکیه عبور می‌کردند، شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر آپو»، ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست»، ‌«از جان و خون همراه تو اییم ای رهبر» را با خشم خود علیه دولت ترکیه فریاد زدند.

سپس راهپیمایان در مقابل نمایندگی سازمان ملل متحد بیانیه دادند. به عنوان ت‌ج‌ش،‌ یوسف آمد این بیانیه را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است که خلق کورد در مقابل حملات دولت ترکیه و همدستی پ‌‌دک مبارزه‌ای بی‌وقفه را انجام خوهد داد و این کارزار را به پیروزی خواهند رساند.

یاد شهدا گرامی داشته شد، به گریلا درود فرستاده شد

از کمیته این کارزار، نژدت آتالای، یاد شهدا، گلستان تارا،‌ هیرو بهاالدین و تکین گویی که براثر حملات دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسیدند را گرامی داشت.

آتالای گفت‌‌: ‌«هرکسی که به پارادایم مدرنیته دمکراتیک رهبر آپو باور دارد و می‌گوید من رفیق رهبر آپو هستم، باید انزوای تحمیل و فشار را قبول نکند و علیه این امر مبارزه کند.»

آتالای به مقاومت گریلا در مناطق حفاظتی مدیا درود فرستاد و چنین گفت: ‌«باید در همه جا به میادین بیاییم و به کنش‌های خود برای حمایت از گریلا ادامه بدهیم. بدین صورت ما می‌توانیم رهبری و کشور خود را آزاد کنیم.»

پس از بیانیه، راهپیمایان با سردادن شعارها و هلهله، کنش خود را به پایان رساندند.