روزهای گفتگو با عبدالله اوجالان در اندونزی و کنیا

در چارچوب روزهای گفتگو با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، کنش‌هایی در اندونزی و کنیا برگزار شد.

ویدئوهایی در رابطه با ژنئولوژی در کنشی که در ۲۲ ژوئن در جاکارتا، پایتخت اندونزی، با همکاری گروه KMP2 (پاپوان‌های جوان مترقی) و سازمان ضد سرمایه‌داری ABC+ Control برگزار شد، نمایش داده شد.

پس از نمایش فیلم، بحث‌های فشرده‌ای در مورد آزادی زنان، نقش و مبارزه زنان در فرهنگ پاپوآ انجام شد. شرکت‌کنندگان همچنین درباره چگونگی تأثیر مدرنیته سرمایه‌داری بر مبارزات رهایی‌بخش در اندونزی و پاپوآ بحث کردند.

رودی، عضو KMP2 بر اهمیت آگاهی دموکراتیک تاکید کرد و گفت: «اگر ساختار دموکراتیک وجود نداشته باشد، حتی اگر در قدرت باشیم، فشارهای جدیدی ایجاد خواهیم کرد. نظام‌های اجتماعی باید بر اساس نیازهای گروه‌های مختلف شکل بگیرد و دولت باید دارای یک ساختار دموکراتیک از پایین به بالا با توجه به نیاز مردم باشد.»

او اظهار داشت که یک ساختار اجتماعی دموکراتیک در پاپوآ وجود داشت که در آن نقش زنان غالب‌تر بود، اما مدرنیته سرمایه‌داری این را از بین برد.

آتن، عضو KMP2 تاکید کرد که مبارزان پاپوآ باید تاریخ خود را بازیابند و با نگاه انتقادی به شکل استعماری دانش بنگرند و گفت: «زنانی هستند که شاهد نسل‌کشی‌ها علیه پاپوآها بوده و هنوز زنده هستند و به مبارزه ادامه می‌دهند. علم ما نباید در خدمت دولت ظالم باشد. ما باید یک جبهه زنان باهوش و تحصیل کرده ایجاد کنیم.»

بون، عضو ABC+ Kontrol اظهار داشت که ایدئولوژی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ایده‌هایی را ارائه می‌دهد که جزمی نیست و می‌توان آن را در هر جایی توسعه داد و گفت: «ژنئولوژی مبنای روشن‌تری نسبت به فمینیسم غربی تاکنون ارائه می‌دهد، زیرا ثابت نیست.»

کنیا

اتحادیه سوسیالیست انقلابی کنیا به عنوان بخشی از ابتکار بین‌المللی «گفتگو با عبدالله اوجالان» در ۲۲ ژوئن بحثی را درباره آزادی زنان ترتیب داد. بسیاری از زنان و مردان جوان در این مراسم شرکت کردند. بحث‌ها بر روی ایده‌های ژنئولوژی و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مورد آزادی زنان متمرکز بود.

شرکت‌کنندگان جلساتی را در مورد مسئله آزادی زنان، بهره‌مندی از (ایدئولوژی و تجارب) رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و ژنئولوژی و همچنین منابع دیگر برگزار کردند. جلسات با یک جلسه عمومی پس از بحث در گروه به پایان رسید.