تصویر

«روزهای گفتگو با رهبر آپو» برگزار شد

به عنوان بخشی از کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد»، دومین «روزهای گفتگو با رهبر آپو» در بلژیک برگزار شد.

گروهی از انترناسیونالیست‌ها در قالب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» در بلژیک، برای دومین بار کتاب‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مورد پارادایم ملت دموکراتیک را بررسی کردند. این بار موضوع «گفت وگو با رهبر آپو» نظام کمون‌ها و تعاونی‌ها بود.

شیلان آمد، سیاستمدار، بر اهمیت گفت‌وگو با عبدالله اوجالان تاکید کرد و گفت: «پارادایم ملت دموکراتیک رهبر آپو در حفاظت از طبیعت و آزادی زنان، اکنون به عنوان یک راه حل در هر نقطه از جهان مورد بحث قرار گرفته است چون همه رنگ‌ها و صداهای زندگی دموکراتیک کنفدرال را در خود دارد. وقتی انسان به دفاعیات رهبر آپو توجه می‌کند، می‌گوید: مردم بدون دولت هم می‌توانند خودشان را مدیریت کنند. نمونه عینی آن در روژاوا است. به همین دلیل است که دفاعیات رهبر آپو که اکنون در دست ماست، در سراسر جهان ارزیابی می‌شود و موضوع تحقیق می‌شود.»

سپس گلستان احمد عضو کمیته اقتصادی کنگره استار از طریق زوم به جلسه پیوست. گلستان احمد در مورد جنبه‌های زندگی جمعی و تعاونی در روژاوا به شرکت کنندگان اطلاعاتی داد و در مورد چالش‌ها و مشکلات صحبت کرد.

پس از پایان سخنان، سوالاتی در مورد کمون‌ها و تعاونی‌ها مطرح شد. این کنش حدود ۲ ساعت به طول انجامید.

روزهای گفتگو با رهبر آپو در روزهای آینده با موضوعات مختلف ادامه خواهد داشت.