تصویر

رئیس کل کنگره سندیکاها در انگلیس‌: من مبارزه کوردها را تقدیر می‌کنم

رئیس کل کنگره سندیکاها ‌(TUC‌‌‌‌‌) در انگلیس، مات وارک در جشنواره شهدای تولپودلیه سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«من شهدای خلق کورد و تعیین سرنوشت خود و عدالت‌شان را تقدیر می‌کنم.‌»

جشنواره شهدای تولپودلیه طی یک راهپیمایی باشکوه با مشارکت هزاران کارگر، زحمتکش، اکولوژیست و اعضای جنبش‌ها به پایان رسید. صدها شهروند کوردستانی در روزهای پایانی در این جشنواره شرکت کردند. کوردستانیان با آهنگ، رقص، تئاتر فولکلور و شعارها،‌ مهر خود را بر این جشنواره حک کردند.

کوردستانیان از لندن، اَخَتَر و لیورپول در این جشنواره شرکت کرده و لباس‌هایی که عنوان ‌«Freedom for Ocalan» بروی آن نوشته شده بود را پوشیده و  پلانکارت‌هایی درباره کارزار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را برافراشتند.

کوردستانیان با دف و سرنا،‌ آهنگ‌های کوردی خواندند، کارگران انگلیسی با تشویق از کوردها حمایت می‌کردند.

سندیکاهایی که از کارزار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پشیبانی می‌کنند در سمت چپ غرفه‌هایشان نوشتارهای ‌«آزادی برای اوجالان» را نصب کردند. کارگران در این راهپیمایی شعارهای آزادی و برابری را سردادند، گروه‌های موسیقی، تصاویر رنگارنگی به وجود آوردند.

راهپیمایی در میدان شهدای تولپودلیه به پایان رسید و مدیران سندیکاها سخنرانی کردند.

رئيس کل کنگره سندیکاها ‌‌(TUC) که دارای ۴۸ سندیکا در کوردستان می‌باشد و برای ۵.۵ میلیون کارگر،‌ نمایندگی می‌کند، مات وارک سخنرانی پایانی این جشنواره را ایراد کرد. مات وارک به مشارکت مشتاقانه خلق کورد درود فرستاد و گفت‌: ‌«امروز خلق کورد در این کنش مشارکت کرده است. من به آنان خوش آمد می‌گویم و مبارزه خلق کورد برای تعیین سرنوشت خود و عدالت را تقدیر می‌کنم.‌‌»

درود فرستادن وارک برای کوردها در میدان‌، با تشویق و سردادن شعارها مورد استقبال قرار گرفت.

پس از سخنرانی وارک،‌ هنرمند و گروه‌های موسیقی بروی صحنه رفتند و آهنگ خواندند. کوردها در این میدان همراه با دف و سرنا رقص و پایکوبی کردند.