سالگرد بنیانگذاری ک‌ن‌ک در برلین جشن گرفته شد

ریاست مشترک کنگره ملی کوردستان ‌‌‌(ک‌ن‌ک)،‌ احمد کاراموس یادآور شد ک‌ن‌ک برای اینکه در چارچوب استراتژی ملی، اتحاد به وجود آورد ایجاد شده است و برای اتحاد، تمام سازمان‌هایی که دستشان به خون مبارزان آزادی‌بخش آلوده نیست را فراخواند.

۲۵مین سالگرد بنیانگذاری ک‌ن‌ک

در شهر برلین آلمان به مناسبت ۲۵مین سالگرد بنیانگذاری کنگره ملی‌ کوردستان ‌(ک‌ن‌ک) یک مراسم پذیرایی برگزار شد. ریاست مشترک ک‌ن‌ک، احمد کاراموس،‌ نمایندگان احزاب سیاسی آلمان و نمایندگان نهادهای کورد در این مراسم شرکت کردند.

احمد کاراموس در این مراسم گفت‌‌: ‌«از اینکه ۲۵مین سالگرد ک‌ن‌ک را جشن می‌گیریم، خوشحال هستیم. ک‌ن‌ک با وظیفه عملی کردن اتحاد و همبستگی کوردها که از آرزوهای شاعر احمد خانی است، ایجاد شد. شاعر احمد خانی بسیار علاقه داشت که اتحاد و همبستگی میان کوردها ایجاد شود و همراه با هم حرکت کنند. ک‌ن‌ک که این آرزو و رویا را برای خود به یک وظیفه مبدل کرد و در سال ۱۹۹۲ ایجاد شد.‌»

‌‌‌‌«کوردها همیشه علیه اشغالگری و انکار مقاومت خواهند کرد»

کاراموس بیان کرد که اراده و اصرار رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در بنیانگذاری و سازماندهی ک‌ن‌ک برای کوردها یک مرحله تاریخی و مهم است و گفت‌: ‌«من به عنوان ک‌ن‌ک و خلق کورد از جناب عبدالله اوجالان تشکر می‌کنم. بنیانگذاری ک‌ن‌ک با تفکر، تامل و تشویق ایشان ایجاد شد. کوردستان در میان چهار کشور استعمارگر تقسیم شده بود. شروع و زیرساخت این برهه اشغالگری با پیمان‌نامه لوزان که در سال ۱۹۲۴ به امضا رسید، صورت گرفت. اما خلق کورد هرگز پیمان‌نامه لوزان و نتایج آن را قبول نکرد. خلق کورد ۱۰۰ سال است که علیه آن قیام کرده و با اراده‌ای عظیم آن را رد نموده و مقاومت و مبارزه کرده است. خلق کورد ۱۰۰ سال است که برای محافظت از زبان، فرهنگ، هویت و آزادی خود و ادامه دادن موجودیتش‌، مقاومت می‌کند. اگر لازم باشد ۱۰۰ سال دیگر نیز مقاومت خواهد کرد.‌»

فراخوان برای احزاب و سازمان‌های کوردی

کاراموس قول داد که آنان در تمام بخش‌های کوردستان، ائتلاف و همبستگی‌هایی به نفع خلق کورد ایجاد و برای عملی شدن اتحاد بیشتر مبارزه کنند و اینچنین احزاب کوردی را فراخواند‌: ‌«ما تمام احزاب و سازمان‌های سیاسی که دستشان به خون مبارزان آزادی‌بخش کورد آلوده نیست را فرامی‌خوانیم که تحت همبستگی و ائتلاف، متحد شوند. ائتلاف ما بروی تمام نهاد‌های کوردی که با دشمان همکاری و همدستی نمی‌کنند، باز می‌باشد.‌»

پس از سخنرانی کاراموس یک مستند درباره بنیانگذاری و کار و کنش‌های ک‌ن‌ک نمایش داده شد. سپس ریاست وقف روزا لوکزامبورک، پروفسور دکتر هاینز بییرباوم سخنرانی کرد.

پس از آن به مناسبت سالگرد بنیانگذاری، با غذا و نوشیدنی همراه با هنرنمایی موسیقی، از شرکت کنندگان پذیرایی شد.