تصویر

صدها اعلامیه علیه «انزوای مطلق» در لندن توزیع شد

در این تحصن که به مدت ۳ روز در مقابل ساختمان نخست‌وزیری انگلیس به منظور جلب توجه به انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در لندن برگزار می‌شود، صدها اعلامیه توزیع شد.

تحصن در لندن

تحصنی که از سوی مجلس خلق کورد در لندن در مقابل ساختمان نخست‌وزیری انگلیس در داونینگ استریت به منظور جلب توجه به انزوای مطلق تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار شده بود، پایان یافت.

در این تحصن که کوردها به مدت ۳ روز علیرغم هوای بارانی برگزار کردند، اعلامیه‌ها و بروشورهایی که اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و انزوای مطلق تحمیلی بر وی را شرح می‌دهد، بین صدها نفر توزیع شد.

انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بارها از طریق مگافون در مقابل ساختمان نخست وزیری توضیح داده می‌شد. در داونینگ استریت که در آن آهنگ‌هایی که برای گریلا‌های کوردستان نوشته شده بود پخش می‌شد، شعارهایی مانند «آزادی برای اوجالان»، «زنده باد اوجالان»، «اردوغان فاشیست» و «دیروز ماندلا امروز اوجالان» به کرات سر داده می‌شد.

در غرفه ایجاد شده، اطلاعاتی در مورد کارزار آزادی اوجالان ارائه شد که توجه را به انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و راه‌حل مسالمت‌آمیز برای مسئله کورد در ۱۰ اکتبر جلب کرد.

پس از پایان این تحصن، ترکان بوداک و اسحاق میلانی، روسای مشترک مجلس خلق کورد بیانیه‌ای صادر کردند. ترکان بوداک و میلانی تاکید کردند که باید به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اجازه داده شود تا با وکلا و خانواده خود ملاقات کند و این پیام را دادند که باید تحت شرایطی آزاد شود که به او اجازه می‌دهد در راه‌حل سیاسی دموکراتیک در ترکیه ایفای نقش کند. در حالی که روسای مشترک از دولت خواستند تا علیه رژیم اردوغان موضع بگیرد، تاکید شد که سی‌پی‌تی و شورای اروپا باید سکوت خود را در برابر انزوای مطلق بشکنند و به عنوان یک موضوع اخلاقی سیاسی و اجتماعی فوراً اقدام کنند.

این تحصن با تشویق و شعار به پایان رسید.