تصویر

سر دادن شعارهای «مرگ بر خیانت» در مقابل کنسولگری عراق

با فراخوان مشترک NAV-Berlin و شورای زنان Dest-Dan، در مقابل سرکنسولگری عراق، کنشی علیه حملات اشغالگرانه دولت فاشیست ترکیه و خیانت بارزانی برگزار شد.

کنش علیه حملات اشغالگری

قبل از کنش در برلین، پایتخت آلمان، هیئت NAV-Berlin پرونده حاوی مطالبات کتبی خود را به سرکنسولگری عراق ارائه کردند و تاج گل سیاهی را در سرکنسولگری به جای گذاشتند.

در سخنانی که به نمایندگی از این هیئت انجام شد، بیان شد که عملیات نظامی جدیدی در باشور کوردستان از ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ آغاز شده است و تاکید شد که دولت عراق نباید در مورد اشغال اراضی خود سکوت کند. این هیئت با بیان اینکه هدف واقعی این حملات الحاق طولانی مدت و کنترل اقلیم کوردستان است، گفت: «حزب دموکرات کوردستان (پ‌دک) با توافقات مفتضحانه‌ای که با ترکیه انجام داد، بر خلاف منافع مردم کوردستان عمل کرده است. این کشور به جای اینکه به وظیفه خود در حفاظت از مردم خود عمل کند، با دولتی همکاری می‌کند که چندین دهه است کوردها را سرکوب می‌کند. این خیانت باید فوراً پایان یابد! جامعه کورد به پ‌دک اجازه نخواهد داد که منافع خود را بالاتر از آزادی و امنیت مردم ما قرار دهد. دولت عراق با تحمل و سکوت در برابر حملات نظامی ترکیه به خاک عراق، حاکمیت خود را نادیده گرفته است. این تسلیم‌شدن به ترکیه غیرقابل قبول است. ما از دولت عراق می‌خواهیم که بالاخره مسئولیت را بر عهده بگیرد و از حاکمیت عراق دفاع کند.»

در ادامه با بیان اینکه از ابتدای حملات اشغالگری تاکنون ۳۸۱ بمباران انجام شده است، بیش از ۶۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سوخته و هزاران نفر از خانه‌های خود آواره شده‌اند، گفته شد: «دولت عراق باید اقدامات فوری علیه حملات نظامی ترکیه و دفاع از حاکمیتش انجام دهد. جامعه جهانی باید تهاجم ترکیه را محکوم کند و اقداماتی را برای حفاظت از حاکمیت عراق اتخاذ کند. همه نیروهای کورد به اتحاد و مقاومت مصمم در برابر این تهدیدات فراخوانده می‌شوند. زمان مسامحه و باج‌دهی به پایان رسیده است. اکنون زمان اقدام قاطع برای حقوق و آزادی مردم کورد است. جامعه کورد تا زمانی که خواسته‌های مشروع آن برآورده و عدالت برقرار نشود، آرامش نخواهد یافت.»

سخنرانان دیگری که در جریان این کنش به سخنرانی پرداختند، تاکید کردند که سکوت دولت عراق و سپس افکار عمومی جهان در مورد اشغال سرزمین کشوری دیگر توسط یک کشور عضو ناتو، بمباران و تخلیه روستاها و وارد کردن آسیب‌های جبران‌ناپذیر به محیط زیست غیرقابل قبول است. سخنرانان گفتند که خیانت پ‌دک/ بارزانی قطعا پاسخگو خواهد بود و حتی اگر امروز تهدیدی برای دولت عراق به نظر نرسد، فردا برای آنها مشکل‌ساز خواهد شد. نیز یادآور شدند: «دولت فاشیست ترکیه در سخنرانی‌های خود اعلام کرد که مرزهای ترکیه به خطوط امروزی سوریه یا عراق محدود نخواهد شد، بلکه مانند دوره عثمانی دوباره گسترش خواهد یافت.»

در سراسر کنش، شعارهای « Hoch die internationale Solidarität!» و «مرگ بر خیانت» سر داده شد.