سلسله کنش‌ها در لفکوشا با استقبال بسیاری روبرو شد

انجام سلسله کنش‌هایی که در چارچوب ‌‌«روزهای گفتگو با عبدالله اوجالان» در شهر لفکوشا، با استقبال بسیاری روبرو شد.

روزهای گفتگو با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

در چارچوب ‌‌«روزهای گفتگو با عبدالله اوجالان» در دومین مرحله کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان‌، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» در پایتخت قبرس شهر لفکوشا، برنامه‌ی تئاتر و مطالعه برگزار شد.

انجام این کنش‌ها به پیشاهنگی مجلس خلق کورد در قبرس، با استقبال بسیاری روبرو شد. کوردستانیان، سیاستمداران، وکلا، روسای احزاب سیاسی، روزنامه‌نگاران و اهالی قبرس در این کنش شرکت کردند.

نقش آفرینی که از سوی گروه تئاتر ‌«  “Bien à vous Armanc Kerboranî » در سال ۲۰۱۱ بدست ژوان-گولان علی‌بگ بنیانگذاری شده است، بسیار مورد توجه قرار گرفته و علاقه بسیاری به آن نشان داده شد.

گروهی که از بازیگران کورد و فرانسوی تشکیل شده است، فریادهای دایه محمد یاوزل، که در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ در زمان خودمدیریتی دمکراتیک باکور کوردستان در جزیره بوتان به قتل رسید را نمایش دادند. این نمایش تئاتر که درباره اعمال ضد حقوق و اخلاق دولت ترکیه در زمان مقاومت خودمدیریتی باکور بود، لحظاتی مملو از احساس را آفرید.

بخش دومین با نمایش مستند و تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شد. توده خلق بارها شعار ‌«زنده‌باد رهبر آپو» را سردادند. نوشتارهایی به زبان یونانی و کوردی درباره حیات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و ‌«فهم رهبر آپو» قرائت شدند.

این برنامه با سردادن شعار ‌«زنده‌باد رهبر آپو» و رقص و پایکوبی به پایان رسید.