تصویر

تحصن آزادی در استراسبورگ در هفته ۶۳۴ خود ادامه دارد

برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، ۱۲ سال است که در شهر استراسبورگ فرانسه کنشی با عنوان تحصن آزادی ادامه دارد. این بار و در هفته ۶۳۴ گروهی که از اشتوتگارت آلمان آمده بود کنش را ادامه دادند.

تحصن برای آزادی در استراسبورگ

کنش «تحصن آزادی» از ۲۵ ژوئن ۲۰۱۲ با پیشاهنگی «ابتکار آزادی برای عبدالله اوجالان» و با هدف رفع انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تضمین آزادی جسمانی وی برگزار می‌شود.

هر هفته گروهی از کشورهای مختلف اروپا می‌آیند و تحصن آزادی را برگزار می‌کنند. در ۶۳۴مین هفته، مقصود دوغان، عایشه موتلو، محمد الیک، رمضان اصلان و دنیز توماس که از اشتوتگارت آلمان آمده بودند کنش را ادامه دادند.

مقصود دوغان به نمایندگی از این گروه بیانیه‌ای قرائت کرد و گفت: «از پارلمان اروپا و کمیسیون منع شکنجه اروپا می‌خواهیم انزوای تحمیلی بر رهبر آپو را از میان بردارند.»

مقصود دوغان با یادآوری اینکه مدتهاست هیچ اطلاعی از وضعیت سلامتی رهبر عبدالله اوجالان دریافت نشده است گفت: «از خلق خود می‌خواهیم تا گرد رهبری جمع شوند.» 

عایشه موتلو از اعضای این گروه نیز با بیان اینکه این مقاومت برای رفع انزوا ادامه خواهد داشت گفت: «خلق ما باید برای رفع انزوای تحمیلی به میدان بیایند.»