تصویر

تحصن سه علیه انزوا در مقابل سازمان ملل در ژنو

تحصن سه روزه در ژنو سوئیس برای پایان دادن به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تضمین آزادی وی آغاز شد.

تحصن سه روزه در ژنو سوئیس برای یادآوری مسئولیت‌های نهادهای بین‌المللی به‌ویژه کمیته پیشگیری از شکنجه (سی‌پی‌تی) و شورای اروپا و سازمان ملل متحد در برابر انزوا آغاز شد.

در اینجا بیانیه‌هایی از طرف کوردستانی‌هایی که در مقابل دفتر سازمان ملل تحصن کردند ارائه شد.

ابراهیم یوکسل، رئیس مشترک مرکز جامعه دمکراتیک کوردها در ژنو، با اشاره به شرایط ۲۵ ساله انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، گفت: «سیاست انزوایی که بر رهبر ما تحمیل شده بیش از ۴۱ ماه است که به سطح شکنجه رسیده است.»

یوکسل با تاکید بر اینکه این سیاست‌های انزوا برای مردم کورد و دوستان آنها غیرقابل قبول است، سخنان خود را اینگونه ادامه داد:

«مخاطب اصلی سیاست‌های انزوا، خود سازمان ملل، شورای اروپا،‌ سی‌پی‌تی و سازمان‌های بین‌المللی است. ما به عنوان کوردستانی‌های تبعید شده، دیروز در ده‌ها مرکز اروپا، برای محکوم کردن سکوت این نهادهایی که گوش‌های خود را به خواسته‌های مردم کورد می‌بندند و بازی سه میمون را انجام می‌دهند، سه روز تحصن را آغاز کردیم.»

یوکسل با بیان اینکه روز دوشنبه پرونده‌هایی را در خصوص انزوا و تلاش برای اشغال باشور کوردستان به پارلمان فدرال سوئیس در برن تحویل دادند، گفت: «امروز در دومین روز تحصن‌مان نیز به عنوان کوردهای ساکن در سوئیس دست به تحصن زدیم. تحصن در مقابل سازمان ملل برای یادآوری مسئولیت‌های نهادهای بین‌المللی و اعتراض به سکوت آنهاست.»

روز چهارشنبه پس از تجمع مرکزی سوئیس که قرار است در مقابل دفتر سازمان ملل برگزار شود، پرونده‌ها به مقامات سازمان ملل تحویل داده می‌شود. یوکسل از همه کوردستانی‌ها و دوستانشان خواست تا فردا در مقابل سازمان ملل متحد حاضر شوند.