تصویر

محکوم کردن قتل زنان روزنامه‌نگار توسط دولت اشغالگر ترکیه در مقابل سفارت عراق در اسلو

کوردستانیان و دوستان‌شان علیه قتل‌ زنان کورد روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین توسط دولت اشغالگر ترکیه در مقابل عراق در اسلو پایتخت نروژ تجمع و این قتل را محکوم کردند. در این کنش حسابخواهی از دولت اشغالگر ترکیه مطالبه شد.

محکوم کردن حملات علیه مطبوعات و رسانه آزاد

در شهر اسلو پایتخت نروژ، کنشگران، زحمتکشان و کارکنان مطبوعات و رسانه و نمایندگان نهادهای کوردستانی در مقابل سفارتخانه عراق تجمع کردند و حمله دولت اشغالگر ترکیه با همدستی حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) علیه روزنامه‌نگاران را محکوم کردند.

در این کنش اعتراضی، رامین مامدی به عنوان وقف رسانه کورد در نروژ سخنرانی کرد. مامدی حمله علیه زحمتکشان مطبوعات و رسانه آزاد را محکوم کرد و بخاطر قتل زنان کورد روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین خواستار حسابخواهی از دولت اشغاگر ترکیه شد.

مامدی یادآور شد که آنان در اینباره برای وزارت امور خارجه نروژ، ریاست پارلمان نروژ، احزاب سیاسی و برخی سازمان‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای نروژ، نامه‌هایی ارسال کرده‌اند.

کنشگر زن اهل باشور کوردستان، روبار یوسف و کنشگر اهل روژاوا، باوِ حسین به زبان‌های مختلفی سخنرانی ایراد کردند. حکومت عراق را فراخواندند که امنیت روزنامه‌نگاران و شرایط عملی‌کردن حرفه‌ آنان را محقق کرده و قاتلان روزنامه‌نگاران را مجازات کند.

در این کنش حملات دولت اشغالگر ترکیه، خیانت پ‌د‌ک و خانواده بارزانی و توافق حکومت عراق با سردادن شعارهایی محکوم شد.