تصویر

تصمیم به انجام کنش‌های مستمر علیه انزوای امرالی در رن

کوردهای ساکن در رن با شعار «آزادی رهبر آپو آزادی ماست» راهپیمایی و تاکید کردند که علیه اعمال «اخذ امتیاز در ازای رفع انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان» بدون وقفه کنش خواهند کرد.

پس از آن که بسه هوزات، رئیس مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) اعلام کرد که شنیده‌اند، در ازای پایان دادن به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، امتیاز می‌خواهند؛ راهپیمایی تحت پیشاهنگی مرکز جامعه دمکراتیک کورد در رن فرانسه برگزار شد.

در این راهپیمایی که با شعار «راهپیمایی برای آزادی رهبر آپو» برگزار شد، بیانیه زیر داده شد:

«رهبر آپو ۲۶ سال است که در سیستم شکنجه امرالی نگهداری می‌شود. ما در چهار سال گذشته به هیچ وجه از وضعیت وی اطلاعی دریافت نکرده‌ایم. امروز فهمیدیم که در ازای برقراری ملاقات خانواده و وکلا با وی، در حال معامله هستند. ما به عنوان مردم کورد، به هیچ وجه این را نمی‌پذیریم. کسی نمی‌تواند رهبر آپو را موضوع مذاکره قرار دهد. ما به عنوان شورای دموکراتیک خلق در رن تصمیم داریم تا زمان انجام ملاقات با رهبر آپو بدون وقفه کنش کنیم. ما از همه مردم و نهادهای خود می‌خواهیم که برای رهبر آپو بسیج شوند. ما روز شنبه ۲۰ جولای ساعت ۱۶:۰۰ در کلمبیرز منتظر همه مردم خود هستیم. ما از زنان و جوانان خود می‌خواهیم که از رهبر آپو صیانت بعمل آورند.»

در این راهپیمایی شعارهای «زندگی بدون رهبری ممکن نیست» و «زنده باد رهبر آپو» سر داده شد.