تصمیم دادگاه آلمان: حسکه برای غیرنظامیان امن است

یک دادگاه آلمانی در مورد درخواست پناهندگی یک قاچاقچی انسان تصمیمی نمونه گرفت. دادگاه حکم داد حسکه که توسط اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه اداره می‌شود، مکانی امن برای غیرنظامیان است.

به گزارش دویچه وله، دادگاه عالی اداری مونستر (OVG) در ایالت نوردراین وستفالن در تصمیم خود در تاریخ ۱۶ ژوئیه اعلام کرد که برخی مناطق در سوریه امن است که جان غیرنظامیان در آن حفظ شده و درخواست حفاظت موقت را نیز رد کرد و راه شاکی را مسدود نمود. چون در مهلت قانونی اعتراضی صورت نگرفت به دولت ضمانت داده شد.

بر اساس این خبر، این فرد اهل حسکه که صاحب پرونده است، پیش از این در اتریش به جرم عضویت در شبکه قاچاق انسان که افراد را از طریق ترکیه به اروپا قاچاق می‌کرد محکوم شده بود و در سال ۲۰۱۴ به آلمان نقل مکان کرده بود.

فرد مورد نظر به اداره پناهندگی و مهاجرت فدرال درخواست پناهندگی داده و درخواست حمایت موقت کرده است. اما درخواست او به دلیل فعالیت‌های قاچاق انسان رد شد.

همین فرد به دلیل عدم امنیت جانش به دلیل جنگ داخلی در سوریه به دادگاه اداری مونستر مراجعه کرده و پیروز شده بود.

اداره فدرال پناهندگی و مهاجرت پرونده را به تجدیدنظرخواهی برده و دادگاه عالی اداری مونستر (OVG) این اداره را موجه تشخیص داد.

در تصمیم مستدل OVG اعلام شد که حملاتی از سوی دولت ترکیه و تبهکاران داعش در حسکه صورت می‌گیرد، اما دیگر هیچ گونه خطری برای کشته و زخمی شدن غیرنظامیان وجود ندارد.

به گزارش اخبار دویچه وله، هیچ گونه تهدید سیاسی در رابطه با فرد مذکور در سوریه وجود ندارد و به دلیل جرم قاچاق انسان نمی‌توان او را به عنوان پناهنده پذیرفت.

دادگاه در تصمیم خود اعلام کرد که جان متقاضی در سوریه در خطر نیست، بنابراین نمی‌توان به او وضعیت حفاظت موقت داد.