ت‌ژ‌ک-اروپا کارزار را به مرحله جدیدی ارتقا می‌دهد: پرتوهای خورشید

جنبش زنان کورد در اروپا (ت‌ژ‌ک-اروپا) کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل برای مسئله کورد» را با کمپین «پرتوهای خورشید» وارد مرحله جدیدی می‌کند.

کوردیناسیون ت‌ژ‌ک-اروپا بیانیه‌ای منتشر کرد و اعلام کرد که با یک کمپین جدید، ایده‌ها و فلسفه‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به «هر فرد، هر خانه، هر خیابان، هر مدرسه» خواهد رساند.

در این بیانیه در رابطه با کمپین جدید اطلاعات زیر آمده است:

«رهبر آپو ۲۵ سال است که در شکنجه‌گاه امرالی مقاومت و مبارزه بی‌نظیری را علیه توطئه بین‌المللی انجام داده است. بر علیه این توطئه بین‌المللی که ۲۵ سال است ادامه دارد، زنان و جوانان، مردم کوردستان و دوستانشان مقاومت بزرگی انجام داده‌اند. خلق ما که از همه چیز محروم شده‌اند و سیاست‌های انکار و امحا بر موجودیتشان تحمیل شده است، تحت هیچ شرایطی از مبارزه برای عزت خود کوتاه نیامده‌اند؛ همیشه بر تصمیم خود برای زندگی آزاد ثابت قدم مانده‌اند و گرد رهبر آپو متحد شده‌اند. در همین حال، گریلاهای آزادی مبارزه حماسی و قهرمانانه برای آزادی علیه رژیم قاتل و فاشیست آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ به راه انداخته‌اند. دلیل اصلی تهاجم نسل کشی و اشغالگری امروز کوردستان این است که این مقاومت در مزوپوتامیا به پا می‌خیزد، در شخصیت رهبر آپو متحد می‌شود، به مشعل آزادی تبدیل می‌شود، روز به روز جهانی می‌شود و در این شرایط پر تنش و هرج و مرج تبدیل به راه نجات می‌شود.

پارادایم زندگی آزاد و دموکراتیک رهبر آپو به امیدی برای خلق‌های خاورمیانه و جهان و به ویژه برای خلق کوردستان تبدیل شده است. این الگو، برای دموکراتیک شدن ترکیه و خاورمیانه، حل مشکلات موجود، آزادی زنان و  زندگی مشترک و برابر خلق‌ها تنها راه حل است. از آنجا که این فلسفه هر روز بیشتر شناخته و دنبال می‌شود و همدلی با آن بیشتر می‌شود، این امر حکومت ترکیه را آزار داده است. بنابراین حملات گسترده و سیستم شکنجه و انزوا بر رهبر آپو تحمیل می‌شود. این حمله و انزوای تحمیلی بر رهبر آپو، حمله به کل مردم کوردستان و بشریت است. رژیم فاشیست آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ بی پروا به دستاوردهای خلق کورد حمله می‌کند و سعی می‌کند هر آنچه را که به کورد آزاد مربوط است، نابود کند. انفعال شورای اروپا و CPT   و سکوت نهادهای بین المللی باعث تشدید این سیاست‌ها توسط دولت فاشیستی ترکیه می‌شود. سکوت نهادهای بین المللی آنها را در جنایت علیه بشریت شریک می‌کند.

در امرالی علیه رهبر آپو انزوا تحمیل شده است، نه تنها به این دلیل که آزادی خلق کورد را می‌خواهد، بلکه به این دلیل که پارادایم آزادی را برای همه خلق‌های جهان ایجاد کرده و بنابراین بایستی در نظام تحمیل انزوای سلطه‌گران شکنجه شود. رهبر آپو این واقعیت که زنان هزاران سال است تحت ستم، بردگی و قتل قرار گرفته‌اند را برجسته کرد و معادلات را بر اساس ایده «آزادی جامعه با آزادی زنان میسر می‌شود» دوباره ارزیابی کرد و بدین ترتیب توجه را به اهمیت مبارزه برای آزادی زنان جلب کرد. انقلاب روژاوا به بهترین نمونه این امر تبدیل شده است؛ این انقلاب به عنوان انقلاب زنان در صفحات تاریخ نوشته شده است. در عین حال، روزنه امید و منبع روشنایی برای مبارزات بین المللی زنان شد. بعدها شعار «ژن، ژیان، آزادی» در مقاومت ایران و روژهلات کوردستان که پس از قتل ژینا امینی آغاز شد طنین انداز شد و این نیز نشان می‌دهد که رهبر آپو چقدر موثر است. وقتی مردم این دو تحول ۱۰ سال اخیر که همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده ارزیابی کنند، می‌بینند که بدون شک رهبر آپو به رهبری جهانی بدل شده است.

در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل‌ سیاسی برای مسئله کورد» که در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ توسط دوستان بین المللی خلق کورد آغاز شد، کنش‌ها و کنفرانس‌های بسیاری در طول یک سال گذشته برگزار شد. همانطور که ما زنان در ۲۵ سال گذشته انجام داده‌ایم، در سال گذشته هم فعالانه در کمپین آزادی شرکت کردیم و آن را به پیش بردیم. تأثیرات مهم کمپین آزادی آشکار است. اول از همه، این یک کمپین بسیار مهم است که بشریت جهان را حول ارزش‌های مشترک گرد هم آورده است. از این رو کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» گام جدیدی برداشته است. افراد بسیاری از خلق‌ها، جوامع، گروه‌های اعتقادی و اتنیکی حول یک هدف مشترک گرد هم آمدند و «یک صدا را به هزاران صدا بدل کردند» و صدای هزاران نفر به میلیون‌ها نفر رسید؛ این در شرایطی است که در قرن بیست و یکم، دو نفر نمی‌توانستند صدای مشترک داشته باشند و همین نشانه مقاومت و مبارزه‌ای باورنکردنی است. بنابراین کمپین آزادی، گام‌های جدید بسیاری برداشته است.

در شرایط کنونی لازم است که روند توطئه به طور کامل شکسته شود و انزوای تحمیلی بر رهبر آپو نیز شکسته شود، آزادی فیزیکی رهبر آپو تامین شود و برای این امر مبارزه رادیکال و بزرگتر شود. ما به عنوان جنبش زنان کورد در اروپا اعلام می‌کنیم که کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» را با کمپین «پرتوهای خورشید» وارد مرحله جدیدی خواهیم کرد. کمپین ما به معنای اتحاد پیرامون رهبر آپو است. ما ایده‌های رهبر آپو را به هر فرد، هر خانه، هر خیابان و هر مدرسه خواهیم رساند و روشنایی خورشید را به هر مکان تاریک خواهیم تاباند. ما می‌دانیم که حتی عمیق‌ترین تاریکی‌ها نیز در برابر پرتوهای خورشید ناپدید خواهند شد. همه شوراها، کمون‌ها، ابتکارات، نهادها و کمیته‌های ما زیر چتر جنبش زنان کورد در اروپا با روحیه فدایی به قوی‌ترین شکل ممکن در این کمپین شرکت خواهند کرد. اقداماتی که در آینده انجام خواهیم داد ما را حتی به آزادی نزدیکتر خواهد کرد. بر این اساس، ما از همه زنان می‌خواهیم در کمپین «پرتوهای خورشید» که در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» برگزار می‌شود، شرکت کنند.»