تصویر

دیدار وکلا با سی‌پی‌تی در رابطه با امرالی

چنگیز یورکلی، یکی از وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، با مسئولان کمیته پیشگیری از شکنجه (سی‌پی‌تی) در استراسبورگ دیدار کرد. یورکلی گفت: «ما جدیت وضعیت و انتظارات خود را به آنها منتقل کردیم.»

وکیل چنگیز یورکلی با مقامات سی‌پی‌تی وابسته به شورای اروپا در مقر آنها در استراسبورگ در مورد وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که ۴۰ ماه است اطلاعی از وضعیت وی دریافت نمی‌شود ملاقات کرد.

یورکلی در بیانیه‌ای پس از این دیدار گفت که از سی‌پی‌تی می‌خواهد از امرالی بازدید کند و اظهارات رضایت‌بخشی را برای مردم بیان کند.

وکیل یورکلی در مورد این دیدار موارد زیر را به اشتراک گذاشت:

«ما جلسه خود را با سی‌پی‌تی برگزار کردیم. در واقع ما قبلاً نیز همه گزارش‌های خود را به آنها ارائه می‌کردیم. ما بارها بر آخرین تحولات تاکید کرده‌ایم. اما این بار این فرصت را داشتیم که آن را به صورت شفاهی بیان کنیم.

جدی بودن شرایط و انتظاراتمان را به آنها منتقل کردیم. نظرات آنها را هم دریافت کردیم. ما فهمیدیم که آنها چه تلاشی می‌کنند. از آنها خواستیم اطلاعاتی را که دارند با ما در میان بگذارند و اظهار داشتیم که نگرانی‌های جدی داریم.

ما درخواست کردیم که در اسرع وقت مجدداً به عنوان یک هیئت از امرالی بازدید کنند. و ما از آنها خواستیم که هم برای ما و هم برای عموم مردم در این مورد بیانیه رضایت‌بخشی داشته باشند. بارها تاکید کرده‌ایم که وضعیت فعلی عدم دریافت خبر به مدت ۴۰ ماه غیرقابل قبول است. آنها همچنین اعلام کردند که نگرانی‌های ما را در این زمینه توجیه می‌کنند. برای تحقق این امر تلاش لازم را انجام خواهند داد.»