یاد اوغور شاکار بر سر مزارش برگزار شد

یاد و خاطره اوغور شاکار که در ۲۰ فوریه ۲۰۱۹ در اعتراض به انزوای تشدید‌شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، بدن خود را به آتش کشید و در ۲۲ مارس ۲۰۱۹ به شهادت رسید، بر سر مزارش گرامی داشته شد.

یاد و خاطره اوغور شاکار که در ۲۰ فوریه ۲۰۱۹ در اعتراض به انزوای شدید علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در مقابل دادگاه در شهر کرفلد آلمان بدنش را به آتش کشید و در ۲۲ مارس در بیمارستانی به شهادت رسید، بر سر مزارش در قبرستان نوفریدوف در نئوس گرامی داشته شد.

شاکار در نامه‌ای در خصوص اقدام خود گفته بود: من به عنوان عضوی از این جامعه به ویژه به کشورهای اروپایی که آنها را به اصطلاح مهد دموکراسی می‌نامند معترضم. در مقابل کمیته اروپایی پیشگیری از شکنجه (سی.پی.تی) به مدرنیته سرمایه‌داری اعتراض می‌کنم که چشم و گوش و زبانش در قبال رفقای من که تکه تکه ذوب می‌شوند بسته است. من خشونت پلیس دولت آلمان و سرکوب سیاسی کوردها را محکوم می‌کنم. به جای اینکه همچو برده زندگی کنیم، هر کورد را به مبارزه برای زندگی آزاد دعوت می‌کنم. ما قطعا پیروز خواهیم شد.

همرزمان و هواداران وی در مراسم یادبودی که توسط مجمع شهید اوغور شاکار کرفلد برگزار شده بود، شرکت کردند. پس از یک دقیقه سکوت، حسین پرک، رئیس مجمع کرفلد و حسن تکین سخنرانی کردند.

پس از پایان سخنرانی مراسم بزرگداشت به پایان رسید.