تصویر

یاد فدائیانی که نظام تحمیل انزوا را محکوم کردند گرامی داشته شد

در شهر دویسبورگ یاد شهدایی که در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۹ برای محکوم کردن انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، عملیات‌ فدائيانه انجام دادند، در شخص امید آجار که در شهر اینگولستادت آلمان بدن خود را به آتش کشید، گرامی داشته شد.

مراسم یادبود شهدا

در شخص امید آجار که برای محکوم کردن انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در روز ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸ در شهر اینگولستادت ‌(Ingolstadt) آلمان بدن خود را به آتش کشید، اوغور شاکار که علیه توطئه بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ در مقابل دادگاه کِرفیلد ‌(Krefeld) بدن خود را به آتش کشید و فدائيانی که در میان سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۹ در زندانی‌های مختلفی علیه انزوای تحمیلی، عملیات‌های فدائیانه انجام دادند از جلمه زولکوف گَزَن،‌ آیتَن بَچَت، ماهسوم پامای، زهرا ساغلام، سِراچ یوکسَک، مَدیا چِنار، یونجا آکینجی و اَنوَر چلیک در شهر دویسبورگ آلمان یک مراسم گرامیداشت برگزار شد.

این مراسم از سوی مجلس جامعه کورد دمکراتیک در شهر دویسبورگ برگزار شد و ده‌ها کوردستانی در این مراسم یادبود مشارکت کردند.

پدر شهید امید آجار در این مراسم سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«امید تنها پسر من نیست، پسر تمامی ما است. برادر و رفیق تمامی ما بود. او برای متوقف کردن انزوای تحمیلی و نابودی، خود را به حلقه‌ای از آتش متحول کرد.‌»

در سخنرانی‌های به عنوان مجلس خلق کورد در دویسبورگ و جمعیت‌ خانواده‌های شهدا، توجه‌ها به نقش شهدا در مبارزه آزادی کوردستان معطوف داشته شده و اعلام شد که هر شهید یک تاریخ را به نگارش درآورده است.

در این مراسم، بارها شعارهای ‌«شهدا نمی‌میرند» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» سرداده شدند.