تصویر

یاد فرمانده اورهان بینگول در سنت آوولد گرامی داشته شد

یاد و خاطره شهید اورهان بینگول عضو شورای فرماندهی ه‌پ‌گ در سنت آوولد با مراسمی دسته جمعی گرامی داشته شد.

مراسم گرامیداشت شهدا

مراسم گرامیداشت عضو شورای فرماندهی ه‌پ‌گ، اورهان بینگول (علی دینچر)، که در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۲۴ در مناطق حفاظتی مدیا در جریان حملات اشغالگران ترکیه به شهادت رسید، در شهر سنت آوولد فرانسه برگزار شد.

مراکز جامعه دموکراتیک کورد سنت آوولد و استراسبورگ مراسم یادبودی برگزار کردند و خانواده شهید اورهان بینگول نیز در آن شرکت کردند.

پس از یک دقیقه احترام به یاد و خاطره شهدای آزادی کوردستان، فیلمی از زندگی و مبارزات اورهان بینگول پخش شد.

در این یادواره که شعارهای «شهدا نمی‌میرند» و «زنده باد رهبر آپو» بارها و بارها سر داده شد،  خواهر بزرگتر شهید اورهان‌، زاهده به نمایندگی از خانواده او سخنرانی کرد. زاهده دینچر گفت: «اول از همه به رهبر آپو تسلیت می‌گویم» و اظهار داشت که اورهان بینگول نه تنها شهید خانواده آنهاست، بلکه او شهید همه خلق کورد است.

زاهده دینچر گفت: «برادرم متاهل بود و یک فرزند داشت. اما به خاطر احساس مسئولیت، سختی دوری از خانواده را به جان خرید و به مبارزه برای آزادی خلق کورد پیوست.» او از جوانان خواست که راه اورهان را ادامه دهند. زاهده دینچر همچنین گفت: «دشمن امروز ما را به قتل می‌رساند، بدون وقفه به کوردها حمله می‌کند. همانطور که اورهان ۳۲ سال جنگید، این ندای مبارزه الآن برای شماست. من باور دارم که شما سطح مبارزات آزادی کوردستان را بالاتر می‌برید و قدرت ما را تقویت خواهید کرد.»

سیاستمدار اسماعیل ارزنجان نیز در ابتدای سخنان خود یادی از شهدای آزادی کوردستان کرد و به خانواده شهید اورهان، خلق کورد، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و همه بشریت تسلیت گفت.

اسماعیل ارزنجان تصریح کرد که مبارزه آزادی کوردها یک مبارزه انسانی است و تا پیروزی ادامه خواهد داشت.

سیاستمدار جمعه تاک نیز بر وفاداری به شهدا تاکید کرد و گفت: «قبله‌گاه همه باید انقلاب باشد و نباید تسلیم سیاست‌های جنگی ویژه دولت فاشیست ترکیه شویم.»

پس از پایان سخنان، پیام حزب کمونیست مائویست قرائت شد و گفته شد: «شهید اورهان بینگول شهید مبارزات انترناسیونال است.»

مراسم یادبود با سر دادن شعارهای «شهدا نمی‌میرند»، «بی رهبر آپو زندگی میسر نیست» و «زنده باد رهبر آپو» به پایان رسید.