تصویر

یاد گریلاهای ی‌ر‌ک در محله اوری گرامی داشته شد

یاد گریلاهای ی‌ر‌ک، جنگاور میکائیل، آندوک تولهلدان و رامان ریناس که در روز ۱۴ جولای در پنجوین شهید شدند، در محله اوری واقع در پایتخت فرانسه،‌ شهر پاریس گرامی داشته شد.

مراسم یادبود شهدا

برای گریلاهای یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان ‌(ی‌ر‌ک)، جنگاور میکائیل ‌(هدایت رسولی)، آندوک ‌‌‌‌‌‌‌تولهلدان ‌(عمر فرات) و رامان ریناس ‌(عرفان زندی) که براثر حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه منطقه پنجوین شهید شدند، در محله اوری واقع در پایتخت فرانسه شهر پاریس،‌ یک مراسم یابود در مرکز جامعه کورد در اوری، با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا آغاز شد.

عضو دیوان شورای کورد دمکراتیک در فرانسه ‌(ج‌د‌ک-فرانسه)، فاروق سویلمز سخنرانی کرد. سویلمز بیان کرد که علیه حملات قتل‌عام گرایانه باید جامعه نیز به مسئولیت‌های خود عمل کند و لایق شهدای خود باشد. سویلمز اعلام کرد که فاشیسم دولت ترکیه،‌ موسیقی، زبان و موجودیت کوردها را تحمل نمی‌کند و علیه کوردها سیاست‌های قتل‌عام‌گرایانه را عملی می‌کند. سویلمز اشاره کرد که علیه حملات اشغالگرانه ترکیه، گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان شکوهمندانه مقاومت می‌کنند و گفت‌‌: ‌«‌اگر مقاومت گریلا و خلق یکی شود، آنموقع پیروزی بزرگ نزدیک است.»

ولات دمهات به عنوان خانواده‌های شهدا سخنرانی کرد و زندگانی شهید آندوک تولهدان را بازگو کرد. دمهات توجه‌ها را به خیانت پ‌د‌ک معطوف داشت و گفت‌: ‌«دست حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌دک) آلوده به خون گریلا است. حمایت پ‌‌د‌ک از اشغالگری کار ی کرد تا رفقای ما شهید شوند. هدف همدستی پ‌‌ک این است که کوردستان را تماما نابود کند و تمام دستاوردهای این خلق را به نظام قاتل‌ و دولت ترکیه تحویل دهد. پ‌د‌ک خنجری است که در حسرت خلق کورد فرو رفته است.‌»

پس از سخنرانی‌ها، مستندی ردباره شهدا به نمایش درآمد. مراسم یادبود با سردادن شعارهای ‌‌«شهدا نمی‌میرند» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» به پایان رسید.