یاد جوانانی که در پرسوس به قتل رسیدند در پاریس و اولم گرامی داشته شد

یاد ۳۳ جوانی که در پرسوس براثر حمله داعش به قتل رسیدند، در شهرهای پاریس و اولم گرامی داشته شد.

گرامیداشت شهدا

یاد ۳۳ جوان سوسیالیست که مورخ ۲۰ جولای ۲۰۱۵ در منطقه پرسوس رحا براثر حمله انتحاری داعش به قتل‌ رسیدند، در پایتخت فرانسه شهر پاریس و شهر اولم آلمان طی راهپیمایی‌ و یادبود، گرامی داشته شد.

پاریس

در پایتخت فرانسه شهر پاریس، انقلابیون ترکیه و کوردستان به پیشاهنگی فدراسیون جمعیت‌های جوانان سوسیالیست ‌(س‌گ‌د‌ف) یاد ۳۳ جوان سوسیالیست که مورخ ۲۰ جولای ۲۰۱۵ در منطقه پرسوس رحا به قتل رسیدند را گرامی داشته شد.‌ توده خلق که در مقابل پارکینگ دَلَست گردهم آمده بودند، تا میدان Republîque  راهپیمایی کردند. در حین راهپیمایی بارها شعارهای ‌«عدالت برای پرسوس، عدالت برای هرکسی»، ‌‌«جوانان برای پرسوس حسابخواهی می‌کنند»، ‌«زنده‌باد مقاومت روژاوا»، ‌«زنده‌باد مقاومت کوبانی» و ‌«شهدا نمی‌میرند» را سردادند.

در میدان Republîque برای ادای احترام به یاد شهدای مبارزه انقلابی و به ویژه جوانانی که در پرسوس به قتل رسیدند یک دقیقه سکوت شده و سپس بیانیه داده شد.

در این بیانیه گفته شد‌‌‌:‌‌ ‌‌«راهی را که آن جوانان سوسیالیست با کمپین ‌«ما همراه با هم هم از کوبانی دفاع کردیم، ما همراه با هم آن را آباد خواهیم کرد» آغاز کرده بودند با حمله انتحارانه دولت فاشیست ترکیه و داعش روبرو شد، اما این راه تمام نشده است. راهی بسیار خوش و طولانی است، کسانیکه که در آن روز آنجا بودند و به‌ویژه آن ۳۳ رهروی رویاها آن را برای ما بجا گذاشتند. برای اینکه ما هم این راه را ادامه دهیم، رویاهای آن را در اروپا و در پاریس تداوم بخشیم، مبارزه می‌کنیم.‌‌»

بیانیه پس از سخنرانی‌های نهادهای انقلابی به پایان رسید.‌

اولم

برای ۳۳ جوان سوسیالیست که در پرسوس براثر حمله داعش به قتل‌ رسیدند، با فراخوان اتحاد نیروهای دمکراتیک در اروپا ‌(آد‌گ‌ب) یک تجمع برگزار شد. کنش در مقابل مجسمه Ulm Eisstein برگزار شد. در سخنرانی‌های این کنش به عنوان آد‌گ‌ب، FED-GEL و AVEG-KON چنین گفته شد‌: ‌«قتل‌عام محکوم می‌شود، اما مسببان آن دادگاهی نمی‌شوند. بدین معنا درخواست ما مبنی بر عدالت برای پرسوس،‌ عدالت برای هرکسی را در همه جا فریاد می‌زنیم.‌» همچنین پیام ادامه دادن مبارزه داده شد.

در این سخنرانی‌ها به عنوان نهاد AVEG-KON اشاره شد که از مسببان حسابخواهی صورت خواهد گرفت.

در محل کنش، پلانکارتی با عنون ‌«عدالت برای پرسوس، عدالت برای هرکسی» برافراشته شد. تجمعی که در آن به انقلاب روژاوا درود فرستاده شد، با سردادن شعار و سرود به پایان رسید.