تصویر

یاد قربانیان نسل‌کشی شنگال در فرانکفورت گرامی داشته شد

در شهر فرانکفورت یاد قربانیان نسل‌کشی شنگال گرامی داشته شد و بیان شد‌: ‌«نسل‌کشی الزام به سازماندهی و خوددفاعی زنان و خلق‌ها را آشکار کرد.»

به مناسبت ۱۰مین سالگرد قتل‌عان شنگال، در شهر فرانکفورت و یک کنش اعتراضی برگزار شد.

در این کنش که به پیشاهنگی مجلس زنان آمارا و نهاد  Women Defend Rojava  برگزار شده بود، یاد قربانیان این نسل‌کشی گرامی داشته شد.

اعضای مجلس زنان که زیرمجموعه ی‌ژ‌ک رد شهر حیسن قرار دارند و کوردستانیان ساکن مناطق پیرامون در این کنش شرکت کردند. در این کنش پیام‌های سازمان‌های زنان ایزدی و ت‌ژ آ قرائت شدند.

در این کنش اشاره شد که این نسل‌کشی بیش از همه زنان و کودکان را متاثر کرد، در برهه‌ای که هزاران زن و کودک ربوده و فروخته شدند، هزاران کودک مفقود شده و علیه زنان و کودکان تعرض و شکنجه روا داشته شد.

اعلام شده است که قتل‌عام،‌ الزام سازماندهی و خوددفاعی زنان و خلق‌ها را آشکار کرد و به سازماندهی روح ‌‌«ژن ژیان آزادی» اشاره شد.

مشارکت کنندگان در این کنش‌ها برای اینکه توجه‌ها را به زنانی که در ایران حکم مجازات اعدام علیه آنان صادر شده است یعنی دو زن کورد کنشگر، پخشان عزیزی و شریفه محمدی معطوف دارند، در کنشی که ساعت ۱۶‌:۰۰ در Hauptwach انجام خواهد شد،‌ مشارکت می‌کنند.