تصویر

یاد شهید گَلهات کوچر در شهر کییل گرامی داشته شد

در شهر کییل آلمان برای شهید گلهات کوچر ‌(عبدالله ارسلان) که در روز ۹ ژوئن ۲۰۲۴ در منطقه متینا شهید شد، یک مراسم یادبود برگزار شد.

مراسم یادبود شهدا

یاد گلهات کوچر ‌(عبدالله ارسلان) که در روز ۹ ژوئن ۲۰۲۴ شهید شده بود، در شهر کییل گرامی داشته شد. خواهر بزرگ شهید گلهات کوچر، تایبت باشاران در این مراسم سخنرانی کرد و اعلام کرد که شهید گلهات شهید کوردستان است. ریاست ‌مشترک نهاد KOMAV، خوشناو آتا نیز مشخص کرد که هیچ کتابی نمی‌توند بصورت تمام و کمال شهدا را تفسیر و از آنان بحث کند

این مراسم گرامیداشت در مرکز جامعه کورد دمکراتیک در شهر کییل با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای انقلاب کوردستان برگزار شد. خواهر بزگتر شهید گلهات کوچر‌، تایبَت باشاران که در این مراسم شرکت کرده بود، در زمانیکه می‌خواست از زندگانی بردار خود سخن بگوید لحظاتی احساسی را زیست. تایبت باشاران گفت‌: ‌«خوش آمدید، من تنها خواهر شهید گلهات نیستم، من خواهر تمام شهدای کوردستان می‌باشم. می‌خواهم این امر را بیان کنم‌؛ این شهید تنها شهید خانواده ما نیست، بلکه شهید همگان است. او شهید کوردستان است، شهید رهبر آپو است. من می‌خواستم کمی درباره زندگانی شهید گلهات حرف بزنم اما معذرت می‌خواهم من در این سطح نیستم که بتوانم از او بحث کنم. رفیق گلهات می‌گفت‌:‌‌ ‌«من هویت دولت ترکیه را نمی‌خواهم، من هویت خود را می‌خواهم». تنها این مطالبه و درخواست برای تمام کوردها کفایت کننده است.»

ریاست مشترک نهاد KOMAV، خوشناو آتا نیز در این مراسم یادبود سخنرانی کرد و توجه‌ها را به اهمیت کارزار ۱۵ اوت معطوف داشت. خوشناو آتا گفت‌:‌‌ ‌«ما در شخص رفیق گلهات کوچر یاد تمام شهدای کوردستان را گرامی می‌داریم و با ادای احترام، در مقابل آنان تعظیم می‌کنیم. همانگونه که خانواده و خود این شهید می‌گویند، نمی‌توان شهید را تفسیر یا شرح داد. زیرا بهادارترین چیز برای انسان جانش‌ است، اما شهید آن را برای هدفی از آن مهمتر فدا کرده است. در این مورد هر چیزی که گفته شود دوباره ناقص می‌ماند، برای شهدا کفایت کننده نیست، رمان هم کفایت کننده نمی‌باشد. زیرا شهید به بلندترین مرحله دست یافته است. امروز در ماه اوت قرار داریم، یک ماه مقدس. جشن ۱۵ اوت را به تمام خلق‌ خود، به رهبری‌‌مان، رفقای او، گریلاهایی که اکنون مقاومت می‌کنند و به تمام جانفدایان آزادی، تبریک می‌گوییم.»

این مراسم با نمایش یک مستند درباره شهید گلهات کوچر و با سردادن شعار ‌‌«شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.