تصویر

یاد شهید هِیوی گابار در برلین گرامی داشته شد

یاد شهید هِیوی گابار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(گلستات آکسوی) که در پایتخت آلمان شهر برلین به شهادت رسید، در ۴مین سالگرد شهادتش از سوی بسیاری از کوردستانیان و دوستانشان گرامی داشته شد.

مراسم گرامیداشت شهدا

مجلس زنان Dest Dan و مجلس کوردستانیان آزاد ‌(Nav Berlîn)‌ برای گرامیداشت یاد شهید هیوی گابار ‌(گلستان آکسوی)  که بدلیل جراحات شدید ناشی از جنگ علیه تبهکاران داعش، برای درمان به اروپا منتقل شده و در روز ۲۶ جولای ۲۰۲۰ به شهادت رسید، یک کنش یادبود برگزار کرد. کوردستانیان و دوستان‌شان در این مراسم که در مرکز جامعه دمکراتیک برگزار شده بود، مشارکت کردند.

این مراسم گرامیداشت با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای آزادی کوردستان آغاز شد. به عنوان کمیسیون خانواده‌های شهدا، دایه گزه سخنرانی کرد. دایه گزه در سخنان خود از زندگانی و شخصیت شهید هیوی گابار بحث نمود. دایه گزه اعلام کرد که شهید هیوی قهرمانانه مقاومت کرد و همیشه با خلق خود یکی بود و حتی یک لحظه از مبارزه دور نشد.

در بیانیه‌ای که به عنوان Nav Berlîn داده شد، آمده است‌‌: ‌«رفیق هیوی اهمیت بسیاری برای رفاقت قائل بود. یکی از قویترین ویژگی‌های او نگرش رفاقت بود و همیشه در شخصیت آپویی آن را نشان می‌داد، امروزه علیه رهبری‌ما انزوا تحمیل می‌شود. مبارزه علیه انزوای تحمیلی، مهم‌ترین وظیفه تمام ما میهن‌دوستان است. نه تنها در عرصه نظامی، بلکه در عرصه اجتماعی و فرهنگی نیز این مبارزه ادامه دارد.‌‌»

سپس مَرال شیمشک برای گرامی داشتن یاد هیوی گابار، اشعار خود به نام‌ها ‌«رویاها» و ‌«اَلَفتَریا» را قرائت کرد. فَوزی چَتین نیز شعر شاعر آرژَن آری به نام ‌‌«امید» را قرائت کرد. همچنین اشعار رفقای هیوی گابار، زیلان دیار و چکدار بوتان نیز قرائت شدند و به حاضران تقدیم شد.

پس از قرائت اشعار، مستندی در رابطه با زندگانی شهید هیوی گابار نمایش داده شد.

همچنین قطعه آهنگی به نام ‌«هیوایم» که توسط گروه آمارا برای گرامی داشتن یاد و خاطره شهید هیوی گابار آماده شده بود، شنیده شد.

مشارکت کنندگان در دفتر خاطرات شهید هیوی گبار، احساس خود را نوشتند. این مراسم یادبود با سردادن شعارهای ‌«شهدا نمی‌میرند»، ‌«ژن ژیان آزادی» و ‌«زنده‌باد رهبر آپو» به پایان رسید.