تصویر

یاد و خاطره شهدای مقاومت ۱۴ جولای در آنتورپ گرامی داشته شد

مراسمی به پیشاهنگی جنبش جوانان انقلابی (ت‌ج‌ش) در شهر آنتورپ بلژیک برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روزه بزرگ مرگ در ۱۴ جولای برگزار شد. نویسنده فواد کاو و رئیس مشترک کنگره خلق رمزی کارتال در این بزرگداشت شرکت کردند.

مراسم یادبود شهدا

مراسم یادبود با یک دقیقه احترام به یاد جانفشانی شهدا آغاز شد. بعداً به نمایندگی از کمیسیون خانواده شهدا، مادر شهید سلطان شعری در مورد شهدای ۱۴ جولای خواند.

سپس فواد کاو نویسنده سخنرانی کرد و در مورد شرایط زندان آمد صحبت کرد. فواد کاو مقاومت روزه بزرگ مرگ را ارزیابی کرد و به اهمیت مقاومت در برابر دولت اشغالگر ترکیه اشاره کرد.

رمزی کارتال رئیس مشترک کنگره خلق هم بعد از او سخنرانی کرده و به اهمیت درک شهدا اشاره کرد.

رمزی کارتال به کودتای فاشیستی در سال ۱۹۸۰  پرداخت و گفت: «کودتای نظامی توسط ناتو طراحی شده و به ویژه علیه جنبش آزادی انجام گرفت.»

رمزی کارتال خط قرمز خلق کورد را مبارزه برای آزادی دانست و گفت: «دولت ترکیه که بر پایه انکار و نابودی کوردها بنا شده است، کودتای ۱۲ سپتامبر را با این هدف انجام داد. به این ترتیب، دولت ترکیه می‌خواست باور، اراده و امید به آزادی را از بین ببرد. زندان آمد با این هدف طراحی و اداره می‌شد.»

رمزی کارتال با بیان اینکه مقاومت در زندان آمد سیاست انکار و تخریب دولت فاشیست ترکیه را شکست داد گفت: «مقاومت در زندان آمد گام و پیروزی بزرگی برای انقلاب بود.»

رمزی کارتال به نقش و رسالت جوانان اشاره کرد و گفت: «زنان و جوانان برای ساختن مدرنیته دموکراتیک باید خود را به خوبی سازماندهی کرده و اندیشه و تفکر خود را عمیق‌تر کنند.»

در این کنش فیلمی مستند با موضوع شهدای مقاومت ۱۴ جولای به نمایش درآمد و مراسم گرامیداشت با شعارهای «زنده باد رهبر آپو» و «شهید نمی‌میرد» به پایان رسید.