یاد و خاطره شهید زیلان و شهدای ماه ژوئن در سیدنی برگزار شد

در مراسم بزرگداشتی که در سیدنی برگزار شد، گفته شد: «امروز مردم کورد با روحیه زیلان تحت رهبری پ‌ک‌ک خواهان پاسخگویی تاریخی برای همه کشتارها از شیخ سعید تا سیدرضا، از مادیماک تا روبوسکی هستند.»

مراسم بزرگداشت شهید

در یک مراسم جمعی که توسط مرکز جامعه دموکراتیک کوردها (دت‌ک‌م) در سیدنی استرالیا برگزار شد، یاد گریلای پ‌ک‌ک زینب کیناجی (زیلان)، شیخ سعید و یارانش، شهدای مادیماک و مبارز استرالیایی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ)، ریس هاردینگ (رفیق باگوک) که در جنگ با داعش در شمال و شرق سوریه به شهادت رسید گرامی داشته شد. میشل هاردینگ، مادر مبارز ی‌پ‌گ، ریس هاردینگ، نیز در این مراسم بزرگداشت شرکت کرد.

«مردم کورد با روح زیلان از شیخ‌سعید‌ها گرفته تا قتل‌عام روبوسکی حساب می‌پرسد»

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب کوردستان با یک دقیقه سکوت آغاز شد. در سخنرانی‌های تیمور تاتوان و بروسک ایوری به نمایندگی از مدیریت دت‌ک‌م، توجه به عملیات تاریخی زیلان گریلای پ‌ک‌ک جلب شد. مدیران دت‌ک‌م با تاکید بر اینکه زیلان با روحیه ایثارگرانه خود نماینده خط مقاومت در مبارزات آزادی کوردستان بود، گفتند: «هزاران کودک کورد که پس از عملیات رفیق زیلان به دنیا آمدند، اسم زیلان را گرفتند. صدها نفر از آنها به گریلا پیوستند، نام او را گرفتند و جانشین او شدند. زیلان یک روح است، یک خط‌مشی، به گفته‌ی رهبر آپو، مانیفست زندگی است. امروز مردم کورد با روحیه زیلان تحت رهبری پ‌ک‌ک خواهان پاسخگویی تاریخی برای همه کشتارها از شیخ سعید تا سیدرضا، از مادیماک تا روبوسکی هستند.»

در ادامه نمایش تصویری در رابطه با زندگی شهدای این مراسم بزرگداشت، میشل هاردینگ، مادر مبارز استرالیایی ی‌پ‌گ، ریس هاردینگ (رفیق باگوک) که در جنگ با تبهکاران داعش در روژاوا به شهادت رسید، سخنرانی کرد.

«شرم‌آور است که کشورهای غربی قتل‌عام‌های حامی داعش را تحمل کنند»

میشل هاردینگ گفت: «من به عنوان یک خانواده کورد احساس افتخار می کنم که امروز اینجا در کنار شما هستم. بعد از شهادت پسرم ریس به دیدار روژاوا رفتم. در آنجا با مردم کوردی آشنا شدم که ریس بخشی از آنها بود و او آنها را خانواده خود می‌دانست. رفقای ریس را دیدم. ریس که در استرالیا به دنیا آمد و بزرگ شد، بخشی از مردم کورد در روژاوا شد. این من را بسیار تحت تاثیر قرار داد. من مادران و پدران زیادی را دیده‌ام که فرزندان خود را در جنگ با بربریت داعش از دست داده‌اند. آنها به من این احساس را دادند که تنها نیستم. برایم افتخار و خوشحالی بود که خانواده‌ام را به عنوان یک خانواده بخشی از مردم کورد پذیرفته‌اند. پس از ملاقات با مردم کورد در اینجا و در روژاوا، متوجه رنج‌های این مردم، بهای سنگینی که برای مبارزه برای آزادی پرداخته‌اند و موضع امیدوارانه و پایدار آنها را درک کردم. این به من قدرت داد. هزاران جوان کورد جان خود را برای حفاظت و نجات بشریت از وحشی‌گری داعش فدا کردند. با وجود این، مایه شرمساری بزرگ است که کشورهای غربی سخنی به زبان نیاورند و چشم خود را بر حملات و کشتارهای مستمر دولت ترکیه حامی داعش بر مردم کورد می‌بندند. کوردها در سرزمین خود و در برابر چشم جهانیان زیر تهدید نسل‌کشی زندگی می‌کنند. دولت‌های جهان باید این واقعیت را درک کنند که مردم کورد حق دارند آزادانه زندگی کنند و در سرزمین‌شان خود را اداره کنند و این حق باید به رسمیت شناخته شود.»

مراسم بزرگداشت پس از اهدای عکس قاب شده فرزندش، شهید رفیق باگوک، به یاد شهدا به مادرش میشل هاردینگ، با کنسرت موسیقایی هنرمند آردیل اوزگور که روی صحنه رفت، پایان یافت.