یادبود در استکهلم‌: ایزدیان آینده‌ خود را تعیین خواهند کرد

در پایتخت سوئد شهر استکهلم یاد کسانیکه در نسل‌کشی شنگال جان خود را از دست داده بودند گرامی داشته شد. در این یادبود، پیام ‌«حق تعیین سرنوشت، ضمانت آینده امن ایزدیان است» داده شد.

در پایتخت سوئد شهر استکهلم برای ۱۰مین سالگرد نسل‌کشی شنگال،‌ یک کنش برگزار شد.

این کنش از سوی مجلس زنان آمارا، سازماندهی شده و در میدان Sergels Torgert انجام شد. در این کنش بیانیه ت‌ژ‌ک-اروپا از سوی سخنگوی مجلس زنان آمارا، گرین کاسیرگا قرائت شد.

در این بیانیه، حملات دولت ترکیه علیه خلق‌ کورد بیان شده و گفته شد‌: ‌«حق تعیین سرنوشت، ضمانت آینده امن ایزدیان است.»

در این بیانیه آمده است‌: ‌«بیش از ۴۰۰ هزار نفر از میهن‌ما مجبور شدند که زادگاه خود را ترک کنند. بیش از ۱۰ هزار نفر به شیوه‌ای وحشیانه به قتل رسیده و بیش از ۷ هزار زن و کودک ایزدی ربوده و برده شدند. زنان را در بازارهای برده فروشی به فروش گذاشته و کودکان بسیاری بصورت اجباری تحت نام ‌«جهاد» اسلامی به مثابه سربازان آموزش داده شدند. تا کنون سرنوشت بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ زن و کودک نامعلوم است. هدف داعش قتل‌عام ایزدیان بود‌؛ این یک تلاش از روی قصد و سیستماتیک بود.

خلق ایزدی شنگال در سال ۲۰۱۵ پس از اعلام خودمدیریتی دمکراتیک، سازماندهی خود را نیرومند کرد. این امر برای پاینده کردن موجودیت فرهنگی، دینی و نوسازی حیات، به مثابه یک بنیاد و ضمانت خدمت کرد.

اما می‌خواستند این آرامش را با حملات هوایی مداوم دولت فاشیست ترکیه، تحریم‌های حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) و همدستی حکومت عراق خراب کنند. این سیاست نسل‌کشی در مقابل کسانیکه از قتل‌عام نجات پیدا کردند، ادامه دارد، نمی‌گذارند جامعه ایزدی اراده خود را برای آینده‌ای امن قویتر کند و از خودمدیرتی دمکراتیک در شنگال دفاع کند.‌»