یک نفر که برای «حمله به سربازان» آماده می‌شد در آلمان دستگیر شد

دادستانی مونیخ گزارش داد که یک شخص قمه‌دار را که می‌خواست به سربازان در شهری در بایرن حمله کند، دستگیر کرد.

دادستانی مونیخ روز جمعه ۱۳ سپتامبر اعلام کرد که یک مرد ۲۷ ساله سوری مظنون به داشتن ارتباط با اسلام‌گرایان افراطی به این دلیل که قصد حمله با قمه به سربازان آلمانی را داشت، بازداشت شد.

بر اساس بیانیه دادستانی، مظنون که اندکی قبل از دستگیری «دو قمه» تهیه کرده بود و قصد داشت «به سربازان ارتش آلمان که در یکی از شهرهای بایرن در حال صرف ناهار بودند حمله کند و تا حد امکان سربازان بیشتری را بکشد.» روز پنجشنبه دستگیر شد.

دادسرا گفت: «مظنون با اقدام خود می‌خواست شور و احساس ناامنی در بین مردم ایجاد کند.»

گفته شد که این حمله در شهرداری هوف، تقریباً ۱۵۰ کیلومتری شمال نورنبرگ طراحی شده بود.

یگان‌های امنیتی آلمان پس از حمله با چاقو که در اواخر ماه اوت در سولینگن (غرب) رخ داد و تبهکاران داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفتند، در حالت آماده باش هستند. یک جوان ۲۶ ساله سوری که گفته می‌شد عامل حمله به سه نفر بود، اندکی پس از این حادثه دستگیر شد.

هفته گذشته، تلاشی برای حمله به سرکنسولگری اسرائیل در مونیخ صورت گرفت. این حمله توسط یک جوان ۱۸ ساله اتریشی که به طرفداری از اسلام‌گرایی مشهور است، انجام شد.

در همان هفته، یک مرد ۲۹ ساله آلبانیایی مظنون به افراط‌گرایی اسلام‌گرا سعی کرد با قمه وارد یک پاسگاه پلیس در شهری در جنوب غربی کشور شود و به افسران حمله کرد. مهاجم دستگیر شد.

در حالی که این رویدادها گرایش‌های راست افراطی را در آلمان افزایش داد، دلیلی برای افزایش تدابیر امنیتی نیز ایجاد کرد. دولت اولاف شولز، صدراعظم سوسیال دموکرات، اقدامات جدیدی را برای مبارزه با اسلام رادیکال و تشدید سیاست‌های مهاجرتی اعلام کرد.