تصویر

یلماز: ما از همه می‌خواهیم که علیه اشغالگری بسیج شوند، نمی‌توان نظاره‌گر ماند

حسین یلماز، رئیس مشترک ناو برلین، در واکنش به حملات اشغالگری، خواستار مشارکت در راهپیمایی برلین در ۱۳ جولای شد. یلماز گفت: «همه باید در برابر این جنگ روحیه بسیج ایجاد کنند. اکنون زمان نظاره‌گر بودن نیست.»

فراخوان به راهپیمایی

حسین یلماز، رئیس مشترک مجمع کوردستانی‌های آزاد (ناو برلین)، تلاش‌های اشغالگری به سرزمین‌های باشور کوردستان را ارزیابی کرد و همه را به مشارکت در راهپیمایی در میدان اورانین پلاتز برلین در ۱۳ جولای فرا خواند.

حسین یلماز، رئیس مشترک ناو برلین، هدف از حمله به جغرافیای کوردستان را از بین بردن دستاوردهای مردم کورد با سیاست غیرانسانی‌سازی عنوان کرد و گفت: «کوردها باید این حملات را به خوبی ببینند و نه تنها کوردها از این حملات متاثر خواهند شد. حمله به شرایط زندگی مردم خاورمیانه از ۷ تا ۷۰ ساله است. جوانان، زنان و مردان باید در برابر این حملات مقاومت نشان دهند، اکنون زمان نظاره‌گر ماندن نیست، ما در نقطه‌ای هستیم که دیگر چاقو به استخوان رسیده است.»

یلماز همچنین بیان کرد:

«این کانسپت حملات نه تنها علیه مبارزان آزادی، بلکه علیه کل کوردستان انجام می‌شود. بنابراین، کسانی که از صلح، دفاع از دموکراسی و در چارچوب ارزش‌های جهانی دفاع می‌کنند، باید به همراه کوردها به این حملات دولت بگویند "بایست".»

«اطلاق دادن عنوان حزب کوردی به پ‌دک غیراخلاقی است»

یلماز با اشاره به اینکه پ‌دک از گذشته تا به امروز در مرکز جنگ علیه کوردها بوده است، گفت: «پ‌دک نباید به عنوان یک حزب سیاسی عادی و معمولی دید. حتی اگر به نام کوردی تاسیس شده باشد، حتی اگر به نام کوردستان تاسیس شده باشد، و حتی اگر لباس کوردی بپوشد، با دولت ترکیه همراه است. و حتی پیشتازی می‌کند. حزب کوردی عنوان کردن نهادی که این مأموریت را بر عهده دارد، یک تعریف غیراخلاقی است. به همین دلیل مردم کورد باید ببینند که چه کسی مسئول همدستان و خیانت‌های داخلی است و موضع‌گیری کند. در این مرحله، هر انسان صاحب وجدان باید موضع روشنی در برابر اشغال و الحاق اتخاذ کند.»

حسین یلماز با بیان اینکه تبهکاران داعش با مجوز پ‌دک به خاک باشور کوردستان آورده شده‌اند، گفت: «تبهکاران در باشور مستقر شده‌اند تا به دستاوردهای مردم کورد حمله کنند، همراه با اینها مزدوران نیز هستند. همچنین باید انجام شود. همچنین باید توجه داشت که کسانی که با کسانی که نماینده داعش هستند همکاری و اقدام می‌کنند، ذهنیت پ‌دک است که شنگال را ترک کرد. این همان ذهنیتی است که مردم کرکوک را با داعش رو در رو کرد. این دقیقاً همان چیزی است که قرار است امروز انجام شود. به عبارت دیگر می‌خواهند بار دیگر سیاست قتل‌عام علیه کوردها را بدست داعش اجرا کنند.»

واکنش به سیاست دوروی اروپا

حسین یلماز، رئیس مشترک ناو برلین که از سیاست‌های دوروی کشورهای اروپایی در قبال این حملات انتقاد کرد، از مردم نیز خواست و گفت:

«سیاست ریاکارانه و دوروی کشورهای اروپایی از گذشته ادامه دارد. این حملات و قتل‌عام‌ها بدون آگاهی از اروپا صورت نمی‌گیرند. در دهه ۹۰، آمریکا که با تلاش‌های خود برای شکل دادن به خاورمیانه و سیاست‌های عصر جدید خود، به ایجاد یک کریدور انرژی احساس نیاز کرد. کریدور انرژی که می‌خواهند ایجاد شود به نفع اروپا نیز خواهد بود. از آنجایی که کریدور انرژی از جغرافیای کوردستان می‌گذرد، آنها به دنبال منافع خود هستند تا کریدور انرژی را تحت کنترل خود نگه دارند. به همین دلیل نظاره‌گر ماندن و سکوت را انتخاب می‌کنند و حتی می‌توان گفت سهمی هم دارند.

«باید با روحیه بسیج موضع‌گیری کرد»

آلمان یکی از مراکز این جنگ است. در جریان قتل‌عام مردم فلسطین حدود ۴۰ هزار نفر کشته شدند. حل مسئله در کوردستان در عین حال حل مسئله فلسطین را نیز به همراه خواهد داشت. در این زمینه باید فراخوان نیز داد. دوستان کورد به ویژه مردم کورد برای پایان دادن به جنگ در خاورمیانه و جلوگیری از الحاق باید با روحیه بسیج در برابر جنگ موضع بگیرند. ما علیه جنگ و الحاق که از روز سیزدهم در میدان اورانین پلاتز آغاز می‌شود، راهپیمایی خواهیم کرد. ما خواستار شرکت همه مردم در این راهپیمایی هستیم. در عین حال، ما باید کنش‌های خود را ادامه و توسعه دهیم و همه را در آن مشارکت دهیم.»