ی‌ژ‌ک-آلمان: مقاومت زنان افغانستان مقاومت ماست

ی‌ژ‌ک-آلمان اعلام کرد که طالبان تلاش می‌کند زنان را از همه عرصه‌های زندگی کنار بگذارد و گفت: «مقاومت زنان افغانستان، مقاومت زنان کورد است.»

کمپین حمایتی ی‌ژک-آلمان

اتحادیه زنان کورد در آلمان (ی‌ژ‌ک-آلمان) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای سلطه‌گر با یک سیاست عمدی مزدوران طالبان، القاعده و داعش را سازماندهی می‌کنند و می‌خواهند از آنها برای کشتار مردم و زنان استفاده کنند.

در این بیانیه به رژیم طالبان در افغانستان اشاره شده و آمده است: «آنها تلاش می‌کنند زنان را از عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی دور نگه دارند و ذهنیت حکومت فئودالی و عقب مانده را حاکم کنند.»

در ادامه بیانیه یادآور شد که پس از ۱۱ سپتامبر، نیروهای ناتو در افغانستان عملیات نظامی انجام دادند، با طالبان جنگیدند و تصرف کردند و گفته شد: «نیروهای درگیر جنگ و در وهله اول آمریکا اصول اولیه و حقوق زنان را رعایت نکردند. آنها اشغال خود را انجام دادند و سپس زنان را در تاریکی رها کردند. پس از ۲۰ سال، آنها با نیروهایی که جنگیده بودند صلح کردند و افغانستان را به طالبان واگذار کردند و همین بحران و هرج و مرج را تشدید کرد.

مقاومت زنان افغانستان مقاومت ما زنان کورد نیز هست. ما به فراخوان سازمان‌های زنان افغانستان در کنش‌های فرانکفورت و کلن شرکت کردیم و بار دیگر به این نیروهای بین المللی اعلام می‌کنیم که در این شرمساری شریک هستند؛ آنها باید مسئولیت خود را انجام دهند و به زنان و بشریت پاسخ دهند.»