ی‌ژک-سوئیس فراخوان مشارکت در کمپین ‌«پرتو خورشید» را داد

ی‌ژک-سوئیس برای مشارکت در کمپین ‌«پرتو خورشید» فراخوان داد، این کمپین از روز ۴ سپتامبر در ژنو آغاز خواهد شد.

در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» جنبش زنان کورد در اروپا ‌(ت‌ژک-اروپا) کمپین ‌«پرتو خورشید» را اعلام کرد که از روز ۴ سپتامبر در شهر ژنو سوئیس آغاز خواهد شد.

درمقابل ساختمان اداره سازمان ملل متحد در شهر ژنو در روز ۴ سپتامبر در ساعت ۱۳‌:۰۰ بیانیه‌ای مطبوعاتی داده می‌شود و کمیپن اینگونه آغاز خواهد شد.

این کمپین با شعار ‌‌‌‌‌‌‌‌«رهبری شخصیتی تعیین کننده است که نه تنها برای کوردستان بلکه برای سراسر جهان می‌تواند صلح ر ابه ارمغان بیاورد» آغاز خواهد شد و در ده‌ها منطقه سوئیس با کنش‌های هنری و فرهنگی در روز ۱۲ اکتبر ادامه خواهد داشت.

اتحاد زنان کورد در سوئيس ‌(ی‌ژک-سوئیس) بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن میهن‌دوستان، دمکرات‌ها و تمام زنان را علیه نظام کاپیتالیسم فراخوانده است که در این کمپین مشارکت کنند.

در ادامه این بیانیه گفته شده است‌: ‌«این کمپین تا روز ۱۲ اکتبر ادامه خواهد داشت و در شهرهای آرائو، باسل، زوریخ، لوزرن، س‌ت‌گالن، لوزان،‌ برن و تمام مناطقی که به مثابه ی‌ژ‌ک-سوئيس ما در آنجا سازماندهی شده‌ایم، کنش‌هایی انجام خواهد شد.»

‌«مشارکت در کارزار رهبری بسیار مهم است»

در بیانیه ی‌ژ‌ک-سوئيس گفته شده است‌: ‌«علیه مدرنیته کاپیتالیسم که دشمن جامعه، طبیعت، زنان و انسان‌ها است،‌ پارادایم دمکراتیک،‌ اکولوژیک مبتنی بر آزادی‌خواهی زنان رهبری ما یگانه آلترناتیو می‌باشد. به همین علت نیز در کمپین ‌«پرتو خورشید» ت‌ژک-سوئیس که در چارچوب ‌کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» برگزار می‌شود، ما تفکرات رهبر آپو را به هر کسی،‌ هر خانه، هر کوچه و هر مدرسه‌ای خواهیم رساند.‌»

این بیانیه به شکل زیر ادامه پیدا کرده است‌:

‌«به عنوان ت‌ژک-س در میان روزهای ۴ و ۱۲ سپتامبر ما مقطع انجام کنش را آغاز می‌کنیم. هدف از این کنش‌ها این است که کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌پی‌تی)، شورای اروپا و پارلمان اروپا که حقوق بشر، حقوق زنان و حقوق و عدالت را برای خود به کار مبدل کرده‌اند، در برابر انزوای تحمیلی غیرانسانی و سیاست‌های انکار و نابودی دولت ترکیه و پ‌د‌ک بر رهبری، زنان و خلق‌های کوردستان و دیگر خلق‌ها سکوت نکنند. ما بر آنان فشار می‌آوریم که موضعی صحیح را نشان بدهند و به وظایف خود عمل کنند.

بسیار مهم است  زنانی که علیه نظام در جستجوی حیات آزاد هستند، سازماندهی خود را بسیار قویتر کرده،‌کنش‌های خود را وسیع‌تر نموده و در کارزار رهبری مشارکت کنند. یگانه راه آزادی جسمانی رهبری اینست که در هر منطقه‌ای که حضور داریم علیه سیاست‌های حمله، نابودی، انزوای تحمیلی این کارزار را گسترش بدهیم و برای آن پیشاهنگی کنیم.

با شعار ‌«رهبری شخصیتی تعیین کننده است که نه تنها برای کوردستان بلکه برای سراسر جهان می‌تواند صلح ر ابه ارمغان بیاورد» در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» در روز ۴ سپتامبر در مقابل ساختمان سازمان ملل متحد، کنش خود را آغاز می‌کنیم. ما میهن‌دوستان، دمکرات‌‌ها و تمام زنان ضد نظام کاپیتالیسم در سوئیس را فرامی‌خوانیم که در این کنش‌ها مشارکت کنند. ما فراخوان می‌دهیم که موضعی مشترک نشان داده و مقاومت را گسترش بدهید.‌»