ابرو گونای: به وسیلە تبهکاران خود کە بە آن پلیس می‌گویند دست بە اقدامات تحریک کنندە می‌زنند

ابرو گونای سخنگوی ه.د.پ گفت: هر زمان کە ما قدرتمند شدە باشیم و برای خلق‌های ترکیە بە امید تبدیل شدە باشیم، فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ با تبهکاران پشت پردە خود کە بە آنها پلیس گفتە می‌شود، علیە حزبمان دست بە اقدامات تحریک کنندە می‌زند.

ابرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها با شرکت نمایندگان حزبی خود در دفتر این حزب، در رابطە با اقدامات تحریک کنندە پلیس و محاصرە دفتر مرکزی این حزب، بیانیە‌ای را منتشر کرد. اعضای هیئت مدیرە مرکزی حزب، نمایندگان مجلس و مجلس زنان و نمایندگان أحزاب متشکل در حزب دمکراتیک خلق‌ها در این نشست حضور پیدا کردند.

ابرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها در این رابطە اعلام کرد کە حزب آنها بار دیگر با اقدامات تحریک کنندە و فتنە‌ انگیزانە روبرو شدە است و در این بارە اظهار داشت: مدت زیادی است کە علیە حزبمان اقدامات فتنە انگیزانە و تحریک کنندە‌ای جریان دارد، پیش از آن در آمَد و وان هم این اقدامات شکل گرفتە بودند. اما این اقدامات هرگز بە موفقیت دست پیدا نکردە بودند. در هیچ جا. اما اکنون این اقدامات تحریک کنندە را بە جایی رساندە‌اند کە بە دفتر حزبمان حملە کردە و پلیسهای تحت فرمان وزیر کشور، دست بە اقدامات تحریک کنندە می‌زنند. پیش از این و در زمانیکە هوال ما، دنیز پویراز را هم بە قتل رساندە بودند، می‌خواستند کە دست بە چنین اقداماتی بزنند. هیچ کس حق ندارد کە بە نام خانوادە، دست بە چنین اقداماتی بزند. تمام این اقدامات تلاش‌هایی سیاسی برای محدود کردن فعالیتهای سیاسی ما از سوی وزارت کشور و حاکمیت هستند. همان روزی کە دنیز پویراز بە قتل رسید، مگر پلیس از دفتر حزبمان محافظت کردە بود؟ و امروز از ۳ حملە کنندە بە دفتر حزبمان حمایت می‌کند. فعالان ما را مورد ضرب وشتم قرار دادە و آنها را مجروح می‌کنند.

پلیسهای تخطی کنندە باید دستگیر شوند

ابرو گونای سخنگوی حزب دمکراتیک خلق‌ها در ادامە اظهار داشت: پلیس در هیات نیروهای قاتل کە تحت فرمان وزیر أمور جرم قرار دارد، در مرکز آنکارا، با نیرویی کە از رئیس مافیا می‌گیرد، بە سخنگوی زنان حزبمان حملە کردە و زنان را مورد هدف قرار دادە و آنها را تهدید می‌کند. این مسئلە نشان دهندە عدم تحمل حاکمیت در مقابل حزبمان است،  آنها حق دارند بپرسند قاتلی کە خود را بە عنوان پلیس جا زدە است چە کسی است؟ لازم است کە هر چە سریعتر او دستگیر شود. وزیر أمور جرم ترکیە کە تصاویر خود را با مافیا و قاتلان منتشر می‌کند، این اجازە را بە چنین افرادی می‌دهد کە فرمان حملە و ضرب و شتم خلق و نمایندگان را صادر کنند.

تبهکاران تاریکی دست بە فتنە انگیزی می‌زنند

آنها لازم است بدانند کە نمی‌توانند مبارزات سیاسی حزب دمکراتیک خلق‌ها را محدود کنند. هر زمان کە ما قدرت گرفتە و برای خلق‌های ترکیە بە امید تبدیل می‌شویم، آ.ک.پ/م.ه.پ با تبهکاران تاریکی متحد و همدست شدە و این نیروها را در شکل پلیس علیە حزبمان تحریک کردە و دست بە اقدامات فتنە انگیزانە می‌زنند. ما در هر شرایطی از حزب دمکراتیک خلق‌ها صیانت می‌کنیم. ما از همینجا بە افکار عمومی و دمکراتیک خلق‌های ترکیە اعلام می‌کنیم کە هم اکنون زمان حمایت و پشتبیانی از حزب دکراتیک خلق‌ها فرا رسیدە است. ما در فرایند تهدید آمیزی قرار گرفتە‌ایم. در این فرایند خطرناک تبهکاران تاریکی تلاش می‌کنند کشور را بە سوی تاریکی هر چە بیشتر ببرند. بە سیاستهای دمکراتیک حملە کردە و مرگ و نابودی را با خود بە ارمغان بیاورند. اما ما صلح و دمکراسی را برای ترکیە بە ارمغان می‌آوریم. ما ترکیە را از نیروهای تاریک نجات می‌دهیم. ما در اینبارە از عزم مصمم برخورداریم و از حزبمان صیانت می‌کنیم. بار دیگر اعلام می‌کنیم کە: لازم است همە با هم از حزب دمکراتیک خلق‌ها حمایت کردە و آیندە ترکیە و دمکراسی را حفظ کنیم. برای دفاع از حزبمان، ما تا آخرین نفس در صحنە حضور خواهیم داشت.