اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران: تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک به ١۴٧ راس افزایش یافت

به گفته‌ی مسئول حیات وحش اداره محیط زیست مازندران براساس لاشه‌های کشف شده از کل و بز وحشی تلف شده در جریان پایش‌ها در طبیعت این مناطق نتیجه می‌گیریم که شیوع این بیماری در همه این مناطق گسترش یافته است.

اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران، از افزایش تلفات ناشی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این استان خبر داد.

کوروس ربیعی، مسئول حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران، گفت: بر اثر طاعون نشخوار کنندگان کوچک در چالوس، کلاردشت، تنکابن و عباس‌آباد مازندران از بیستم شهریور تاکنون لاشه ۱۴۷ کل و بز وحشی تلف شده مشاهده شده است.

ربیعی افزود براساس لاشه‌های کشف شده از کل و بز وحشی تلف شده در جریان پایش‌ها در طبیعت این مناطق نتیجه می‌گیریم که شیوع این بیماری در همه این مناطق گسترش یافته است.

مسئول حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد که با توجه به اینکه دام‌های اهلی در مناطق بالادست مازندران حضور ندارند در ارتباط با دام‌های اهلی نگرانی وجود ندارد ولی باید بحث واکسیناسیون به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

ربیعی همچنین خواستار اعمال محدودیت تردد در مناطق شیوع این بیمار شد و گفت عدم رعایت مسائل ایمنی و ترددها موجب انتشار این ویروس در سایر مناطق و در نتیجه افزایش تلفات می‌شود‌.

به گفته سیامک مسعودی، رییس گروه بیماری‌های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، علاوه بر مازندران، تاکنون در حیات وحش دستکم ٩ استان ایران بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک شناسایی شده است.