افزایش سرسام‌آور قیمت نان، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات در ایران

افزایش قیمت خوراک و کالاهای اساسی در ایران همچنان ادامه دارد و پس از نان گزارش‌ها حاکی از افزایش اقلام دیگر از جمله تخم‌مرغ، مرغ، گوشت و لبنیات است.

وزیر کشور ایران روز چهارشنبه (١١ می/٢١ اردیبهشت) از احتمال افزایش قیمت چهار کالاکی دیگر به جز آرد و نان خبر داد. این افزایش درپی طرح جدید یارانه‌ای دولت صورت گرفته است.

به گفته‌ی احمد وحیدی، وزیر کشور ایران در گفتگو با خبرگزاری ایسنا "در طرح اصلاح یارانه، قیمت مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن می‌تواند تغییر پیدا کند."

همزمان با سخنان احمد وحیدی، پایگاه خبری اقتصاد آنلاین از افزایش قیمت مرغ به یک کیلو ۶۴ هزار تومان و تخم ‌مرغ به ٩٨ هزار تومان خبر داده است.

موج تازه افزایش نان پس از اعلام حذف تدریجی یارانه‌ به واردکنندگان کالاهای اساسی روی داد، این اقدام در هفته گذشته قیمت آرد را ١٣ برابر افزایش داده است.

رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در رابطه با افزایش قیمت‌ها با ادعای موجودیت ذخایر لبنیات و کالاهای مانند مرغ و تخم‌مرغ و روغن به اندازه کافی" افزود؛ "ممکن است کالا رسانی و توزیع دچار اشكال شود."

افزایش قیمت نان و کالاهای اساسی به ناراحتی مردم از رژیم ایران دامن زده است و در روزهای گذشته موجب شکل‌کگیری تجمعات اعتراضی معلمان، کارگران و کشاورزان شده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی بدون توجه به عواقب سیاست‌های اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی از وی حمایت کرد و آنها را 'مهم' خواند.