تصویر

اگر درهای امرالی باز شود، راه صلح نیز باز خواهد شد

امینه آل با بیان اینکه ۳ ماه است که زندانیان دست به تحریم ملاقات و گفتگوی تلفنی زده‌اند گفت: «اگر درهای امرالی باز شود راه صلح نیز باز خواهد شد.»

مبارزه علیه انزوا

زندانیان سیاسی در زندان‌های باکور کوردستان و ترکیه در چارچوب کمپین بین‌المللی «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل دموکراتیک برای مسئله کوردها» از ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ اعتصاب غذای نامحدود و سرنوشت‌ساز را آغاز کردند. این زندانیان اعلام کرده بودند که در صورت عدم پذیرش تا ۱۵ فوریه، روز توطئه بین المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، کنش خود را به سطح جدیدی ارتقا خواهند کرد. اعتراضات زندانیان از چهارم آوریل با عدم ملاقات تلفنی با خانواده و عدم حضور در دادگاه آغاز شده است. همچنین کنش «رای به آزادی» بستگان زندانیان که در بسیاری از نقاط مقابل زندان‌ها آغاز شده و دوشنبه هر هفته برگزار می‌شود، همچنان ادامه دارد.

امینه آل، مادر گلستان آل که به حبس ابد محکوم شده و در زندان بونیان قیصری به سر می‌برد، با بیان اینکه در امرالی انزوای مطلق تحمیل شده است، گفت: «۳ ماه است که هیچ ارتباطی با فرزندان خود نداریم. ما هیچ اطلاعاتی از آنها دریافت نمی‌کنیم. دو عید قبلی نتوانستیم به ملاقات برویم. ما هم تحصن را همراه با زندانیان آغاز کردیم. ماه‌هاست صدای بچه‌هایمان را نمی‌شنویم. زمانی که آنها کنش‌های خود را به پایان برسانند، می‌توانیم ملاقات کنیم. تا زمانی که انزوای تحمیلی بر رهبر تمام نشود، آنها نیز در انزوا خواهند بود. ما در این اعیاد با بچه‌هایمان صحبت نکردیم، چهره آنها را ندیدیم. امروز پنجشنبه آمدم سر مزار پسرم. حداقل من با او صحبت می‌کنم. ما به زیارت شهدایمان می‌رویم و لااقل دردی را که در دل داریم با صحبت با شهدا، کم می‌کنیم.»

ما پیرو مبارزه آنها خواهیم بود

امینه آل با بیان اینکه به دلیل اینکه در اعیاد فطر و قربان نتوانسته است دخترش را ملاقات کند، به زیارت قبر فرزند شهیدش رفته و تمام روز را در کنار مزار او نشسته ادامه داد: «آنها این کنش را برای رهبرشان انجام می‌دهند، ما نیز در این کنش همراه آنها هستیم. به آنها سلام می‌کنیم. ما همیشه پیرو مبارزات آنها خواهیم بود. ما همیشه آنها را دنبال خواهیم کرد. حتی اگر ما ۳ ماه یا یک سال صحبت نکنیم، هیچ چیز در عزم و اراده ما تغییر نمی‌کند. حتی اگر ۲ سال صحبت نکنیم، تسلیم نمی‌شویم. بله، دلمان برایشان تنگ خواهد شد، اما عظمت مبارزه آنها بالاتر از همه چیز است. تنها خواسته ما پایان دادن به انزوا و حمایت از کنش زندانیان است. من از مادران شهدا، مادران گریلاها و مادران زندانیان می‌خواهم همدیگر را تنها نگذاریم. پیگیر مبارزه فرزندانمان باشیم. اجازه ندهید آنها در مبارزه خود تنها بمانند. دوشنبه‌ها جلوی زندان‌ها کنش داریم، همه بیایند آنجا و به کنش ما بپیوندند.»

آل با اشاره به اینکه انزوا جنایت علیه بشریت است گفت: «خلق کورد باید صدای خود را علیه انزوا بلند کنند. ما باید این انزوا را بشکنیم. اگر درهای امرالی باز شود، درهای صلح نیز باز خواهد شد.»