اعلام حمایت نوام چامسکی از کارزار «آزادی برای اوجالان»

نوام چامسکی نویسنده، مورخ و فیلسوف آمریکایی در پیامی به کمیته آزادی برای اوجالان ضمن اعلام شادمانی خود می‌افزاید:"برای من مایه مسرت بزرگی است که حامی این کارزار باشم."

کمیته «آزادی برای اوجالان» در باشور کوردستان به مناسبت ٢٣مین سالروز توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان کارزار سراسری جمع‌آوری امضا برای آزادی اوجالان را در ١۵ فوریه امسال / ٢۶ بهمن ١۴٠٠ رسما آغاز کرده بود. تاکنون ده‌ها حزب و جریان سیاسی باشور کوردستان به این کمپین پیوسته‌اند. همچنین صدها روشنفکر و شخصیت‌های باشور کوردستان نیز در این کارزار سراسری جای گرفته‌اند.

نوام چامسکی نویسنده و فیلسوف سرشناس در نامه‌ای حمایت خود را از این کمپین اعلام کرد.

در نامه کمیته آزادی برای اوجالان به چامسکی آمده است:"همچنانکه می‌دانید آقای عبدالله اوجالان بیش از ٢٣ سال است که تحت زندان تحت حصر قرار دارد. ما علیه جنگ بی‌وقفه رژیم ترک و سرکوب خلق کورد خواستار آزادی فوری آقای اوجالان و چاره‌یابی صلح‌‌آمیز مسئله کورد هستیم. نوشته‌های شما و درس‌های شما در دانشگاه روژاوا را مد نظر قرار داده و از این بابت مایه خوشحالی ما می‌باشد و در کل پیام شما به نوروز امسال مایه خوشحالی ما شد.

دلسوزی نیرومند شما با خلقمان مایه احترام و قدردانی است. ما خواستار حمایت شما از کمپین "جمع‌آوری امضا برای آزادی اوجالان" هستیم."

در نتیجه ارتباط اعضای کمیته مذکور، نوام چامسکی ضمن ابراز خوشحالی از مشارکت در کمپین آزادی اوجاالان اعلام کرد که "برای من مایه مسرت بزرگی است که حامی این کارزار باشم."

شایان ذكر است که نوام چامسکی سال‌های مدیدی است که از مبارزه آزادیخواهی خلق کورد حمایت به عمل آورده و از پیشاهنگان «ابتکار عمل بین‌المللی صلح برای کوردستان» است.