اعلام وجود تهدید بە سازمان امنیت و اطلاعات فرانسە

شورای دموکراتیک کورد- فرانسه اعلام کرد که توصیف حمله دیروز در پاریس از سوی مقامات به عنوان یک حمله غیر تروریستی غیرقابل قبول است.

شورای دموکراتیک کورد- فرانسه  اعلام کرد که توصیف حمله دیروز در پاریس از سوی مقامات به عنوان یک حمله غیر تروریستی غیرقابل قبول است زیرا 20 روز قبل از  رویدادن این ترور ما نگرانی های خود را در مورد امنیت کوردها به سازمان اطلاعات فرانسه اعلام کرده بودیم.

عگید پولاد سخنگوی شورای دموکراتیک کوردهای فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی که در رستورانی در نزدیکی محل حمله برگزار شد اظهار داشت وضعیت سیاسی در ترکیه مرتبط با جنبش کورد به ما این امکان را می دهد که به وضوح باور کنیم که این حملات سیاسی هستند.  شورای دموکراتیک کورد فرانسه معتقد است که اردوغان و دولت ترکیه پشت این ترورها هستند.

عگید پولاد بە نمایندگی  شورای دمکراتیک کورد-فرانسە از دولت فرانسه درخواست نمود که در مسئلە کورد از دولت ترکیه حمایت نکردە و اعلام کرد: لازم است دولت فرانسە دست از این بازی کثیف بردارد. وی همچنین با بیان اینکه 20 روز قبل از حملە، از احتمال تهدید ترور فعالان کورد به سازمان اطلاعات فرانسه خبر دادە بودند.

در این مراسم ژان لوک ملانشون، بنیانگذار حزب چپگرای La France Insoummise نیز سخنرانی کردەو اظهار داشت: موضوع ترور کردها در پاریس تصادفی نیست. حدود 10 سال پیش، 3 زن فعال کرد در عملیاتی در پاریس کشته شدند.

شورای دموکراتیک کورد-  فرانسه اعلام می کند که سازمان اطلاعات ترکیه در این امر نقش دارد. شورای دمکراتیک کورد- فرانسه  در مورد شهدای این ترور اعلام نمود که یک هنرمند کورد، پناهنده سیاسی و تحت تعقیب ترکیه به دلیل هنرش است و دومی شهروند کوردی است که روزانه به انجمن مراجعه می کند. پولاد اظهار داشت که زنی که به شهادت رسید درخواست پناهندگی سیاسی کرده بود اما دولت فرانسه تقاضای او را رد کرده بود.