الهام احمد: دولت ترک دشمن تمام دستاوردهای کوردها است

الهام احمد در نشستی در شهر برمن در میان کوردستانیان اعلام کرد کە دولت ترک دشمن تمام دستاوردهای کوردهاست. هر جایی از جهان کە کورد حضور داشتە باشد، دولت ترک تلاش می‌کند تا آن جارا دچار بی ثباتی کردە و بە نابودی بکشاند.

الهام احمد در این نشست اعلام نمود کە دولت ترک دشمن تمام دستاوردهای کورد است. ما هم اکنون شاهد حملات دولت ترک در روژاوا هستیم. در مناطق حفاظتی میدیا در باشور، در شنگال نبردها در جریان هستند. در جریان این هفتە دولت ترک ۳ نفر از شروانان ما را بە قتل رساندە است. بە خانە‌های غیر نظامیان حملە می‌کند، غیرنظامیان هدف قرار می‌گیرند.

الهام احمد در ادامە افزود کە علیرغم آنکە طبق معاهدات بین‌المللی تمام حملات صورت گرفتە غیر قانونی هستند، اما دولت ترک حملات خودرا ادامە می‌دهد، الهام احمد در این سخنان ضمن واکنش بە نیروهای تامین کنندە صلح اظهار داشت کە در ۲۲ آپریل، کوبانی بمباران شد اما این نیروها آن را نادیدە گرفتند.

دولت ترک از هر فرصتی برای اعمال فشار استفادە می‌کند

الهام احمد در خاتمە سخنان خود خاطر نشان ساخت: دولت ترک از تمام فرصت‌ها و امکانات و اختلافات بهرە برداری می‌کند و بە ما حملە می‌کند. خلائی در میانە روابط بین آمریکا و روسیە مشاهدە می‌کند و از فرصت بهرەبرداری می‌کند. دولت ترک با بهرە‌برداری از وضعیت ایجاد شدە در اوکراین، تلاش می‌کند هیچ فرصتی را از دست ندهد. در این رابطە موضع دولتهایی کە رسما در سوریە حضور دارند بە گونە‌ای است کە موقعیت خود را تحکیم می‌کنند. دولت‌های اصلی بر اساس  منافع خود عمل کردە و بر اقدامات دولت ترک چشم می‌بندند. ما این مسئلە را قبول نمی‌کنیم. حکومت آ.ک.پ کاملا مشخص کردە است کە موجودیت خود را با استفادە از موقعیت جنگی حفظ می‌کند و در ادامە افزود: کسانی کە امروز پ.ک.ک و ی.پ.گ را مانند دولت ترک نشان می‌دهند، دشمن خود را نمی‌شناسند، در بعد سیاسی هم سیاست بسیار ارزان قیمتی را بە پیش می‌برند. دولت ترک بە همان اندازە کە دشمن هولیر است، بە همان اندازە دشمن کوبانی هم بە شمار می‌رود. بە همان اندازە کە دشمن قندیل است، دشمن سلیمانیە هم بە شمار می‌رود. هیچ کس فریب آنها را نخورد، همە واقعیات را ببینند.

دیدار حکومت دمشق با هاکان فیدان

الهام احمد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت کە حکوت دمشق خواهان دست‌یابی بە راە حل نبودە و در ادامە افزود: رژیم اسد بە هیج  وجە مایل بە دست‌یابی بە راە حل نیست. رژیم می‌خواهد دست‌یابی بە راە حل همچنان با ذهنیت تمرکزگرایانە خود حل کند. و برای دست‌یابی بە آن بە هر اقدامی دست می‌زند. با سازمان اطلاعات ترک همکاری می‌کند، با مسئول میت، هاکان فیدان دیدار می‌کنند. یکبار در روسیە و بار دیگر در عراق دیدارههایشان را انجام می‌دهند. پیمان آدانا را بە عنوان پیمانی در مقابل کورد تبدیل کردە‌اند. با دولت ترک کە سوریە را وارد جنگ داخلی کردە است، سوریە را بە دوزخی تبدیل کردە است، از داعش حمایت کردە است، می‌تواند علیە کورد دست بە توطئە بزند، از تمام این موارد اطلاع داریم.

الهام احمد در بخش دیگری از سخنان خود افزود کە در رسانە‌ها تلاش می‌شود تا خودمدیریتی را دچار سیاە‌نمایی کنند،  تلاش می‌کنند بگویند کە خودمدیریتی هیچ کاری انجام نمی‌دهد، کار بلد نیست، تنها از نام و میراث شهدا بهرە‌برداری می‌کند، این گفتە‌ها و این سخنان حاصل جنگ ویژە هستند. لازم است خلقمان وارد این بازی نشوند. لازم است خلقمان در روژاوا از مبارزە خود صیانت کند. کسانی کە ما را می‌شناسند وارد این بازی‌ها نمی‌شوند.

عفرین را بازخواهیم گرداند

الهام احمد در بخش دیگری از سخنان خود در رابطە با عفرین کە از سال ۲۰۱۸ از سوی دولت ترک اشغال شدە است افزود؛ عفرین خط قرمز ماست و برای عفرین هر چە کە لازم باشد ما انجام می‌دهیم. عفرین حساسترین مسئلە ما بە شمار می‌رود. در این بارە سوالات بسیاری از ما پرسیدە می‌شود. خلقمان بە عفرین بازخواهد گشت، برای این مسئلە مشغول گفتوگو هستیم. اگر این گفتوگوها بە نتیجە هم نرسند، راههای دیگری وجود دارند کە با جنگ عفرین را بازپس بگیریم.

الهام احمد در خاتمە سخنان خود از خلق کورد درخواست نمود کە در تمام حوزە‌های مبارزاتی تاثیرگذار و سازماندهی فعالیت کنند. آیندە آزاد از آن ماست.