امضاهای جمع آوری شده علیه اعدام در ایران پذیرفته نشد

کمیسیون تدارکاتی کنفرانس حیات علیه جنگ با انتشار بیانیه‌ای خواستار تعلیق مجازات‌ها، ممنوعیت‌ها و اعدام‌ها در ایران شد. این بیانیه توسط 575 نفر امضا شد، اما کنسولگری ایران در استانبول این اعلامیه را نپذیرفت.

کمیسیون تدارکاتی کنفرانس حیات علیه جنگ با انتشار بیانیه‌ای خواستار تعلیق مجازات‌ها، ممنوعیت‌ها و اعدام‌ها در ایران شد.

این بیانیه توسط 575 نفر امضا شد، اما کنسولگری ایران در استانبول این اعلامیه را نپذیرفت.

قبل از آغاز بیانیه، پلیس منطقه را محاصره کرد و به کمیسیون تدارکاتی کنفرانس حیات علیه جنگ اجازه نداد در مقابل کنسولگری بیانیه بدهد.

با وجود همه موانع، کمیسیون بیانیه‌ای داد و خواستار توقف فوری اعدام در ایران شد.

زلیها گلوم نماینده ه.د.پ نیز به این بیانیه پیوست. این بیانیه توسط نویسنده، آیشگل دَوَجی اوغلو خوانده شد.

دَوَجی اوغلو خشونت نیروهای رژیم علیه تظاهراتی را که پس از قتل ژینا امینی به رهبری زنان آغاز شد غیرقابل قبول است و گفت: ما احکام اعدام مقامات قضایی ایران و اعدام دو شهروند ایرانی را به عنوان جنایت محکوم می کنیم. علیه بشریت اعتراضات دموکراتیک جرم نیست و قابل مجازات نیست. مجازات ها و ممنوعیت ها باید برداشته شود و احکام اعدام باید فورا متوقف شود.

کنسولگری درخواست هیئت مدیره برای دیدار را نپذیرفت

آیشگل دَوَجی اوغلو نویسنده و لونت توزل عضو EMEP GYK می‌خواستند 575 امضایی را که پس از اعلام این خبر جمع آوری شده بود به مقامات ایرانی تحویل دهند، اما آنها نگذاشتند که وارد کنسولگری شوند. توزل از این امر ابراز نارضایتی کرد و اظهار داشت که مسئولان ملاقات با آنها را نپذیرفتند و به همین دلیل مجبور شدند این درخواست را زیر درب بگذارند.