ارتش اشغالگر ترکیه به روستاها یورش برد و دست به کنترل شناسنامه‌های شهروندان زد

گزارش شد ارتش اشغالگر ترکیه در حالی که در حال ارسال سلاح‌های سنگین به کانی‌ماسی و اطراف آن بود، به روستای کِسته نیز یورش برد و بر سر راه اهالی روستا ایست بازرسی انجام داد.

حملات اشغالگری

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با کانسپت نسل‌کشی و حملات اشغالگرانه علیه متینا، زاپ و آواشین از ۱۹ آوریل ۲۰۲۱ ادامه دارد. ارتش ترکیه به حملات روزانه خود با سلاح‌های شیمیایی، مواد منفجره ممنوعه، پهپادهای حامل مواد منفجره، هواپیماهای جنگی و پهپادها بدون وقفه ادامه می‌دهد. از سوی دیگر، گریلاهای آزادی کوردستان با عملیات‌های انجام شده در تونل‌های جنگی و با تیم‌های میدانی نیمه متحرک مقاومت می‌کند. دولت اشغالگر ترکیه، جبهه جنگ آک‌پ-م‌ه‌پ و اردوغان عامل نسل‌کشی نتوانسته‌اند به اهداف و برنامه‌های خود برسند.

ارسال تجهیزات نظامی و سرباز به منظور اهداف تقویتی است

گفتنی است ارتش اشغالگر ترکیه شب‌های ۲۲ و ۲۳ و ۲۴ ژوئن، سربازان، مهمات و خودروهای زرهی از جمله سلاح‌های سنگین را به منطقه آمدیه استان دهوک و منطقه کانی‌ماسی اعزام کرد. در حالی که مشخص نیست این محموله‌ها از کجا ارسال شده است، گزارش شده است که این محموله‌ها به منظور تقویت حملات نسل‌کشی و اشغالگرانه در منطقه بوده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع محلی در منطقه، ارتش اشغالگر ترکیه در شب ۲۴ ژوئن با در دست داشتن اسلحه در اطراف روستای کِسته از توابع دهستان کانی‌ماسی در منطقه آمدیه گشت زده‌اند و شناسنامه اهالی منطقه را بازرسی و کنترل کرده‌اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از شهروندان در منطقه، ارتش اشغالگر ترکیه این وضعیت را در محدوده فعالیت‌های جستجو و غربالگری انجام داده است. از سوی دیگر گزارش شده است که نظامیان اشغالگر ترکیه از منطقه پایگاه نظامی واقع در تپه روستای کسته به روستا آمده‌اند.

حزب دمکرات کوردستان برای اینکه ارتش اشغالگر ترکیه در ماه می در تپه روستای کسته پایگاهی ایجاد کند، تجهیزات ساختمانی را به منطقه آورد و پایگاه جدیدی برای ارتش اشغالگر ترکیه ایجاد کرد.

ارتش اشغالگر ترکیه یک ایست بازرسی ایجاد کرد

علاوه بر این، بیش از یک هفته است که در مناطقی که حملات نسل‌کشی و اشغالگری در آن‌ها شدید بوده، ایست بازرسی در مناطق مسکونی توسط ارتش اشغالگر ترکیه ایجاد شده است. بیان شد که از افرادی که از پاسگاه‌های ایجاد شده عبور می‌کردند، شناسایی هویت انجام شد. در تصاویری که شهروندان در بسترهای رسانه‌های مجازی به اشتراک گذاشته‌اند، مشاهده می‌شود که سربازان ترکیه در حال بررسی هویت و غربالگری مردم باشور کوردستان هستند، اما هیچ بیانیه‌ای از سوی حکومت اقلیم درباره آنچه اتفاق افتاده است، اعلام نشده است.

مشخص است که ارتش اشغالگر ترکیه با کمک و حمایت حزب دمکرات کوردستان تا کنون ۱۲۰ پایگاه نظامی در باشور کوردستان ایجاد کرده است که تعداد دقیق آن مشخص نیست. اما ارتش اشغالگر ترکیه ۳۵ کیلومتر وارد خاک باشور کوردستان شده است. ارتش اشغالگر ترکیه با مشارکت و حمایت حزب دمکرات کوردستان می‌تواند هر طور که می‌خواهد در سرزمین‌های باشور کوردستان عمل کند. اکثر اوقات با اطلاعاتی که حزب دمکرات کوردستان ارائه می‌کند، شهروندان منطقه هدف هواپیماهای جنگی و پهپادهای ارتش ترکیه قرار می‌گیرند. همچنین ارتش اشغالگر ترکیه و حزب دمکرات کوردستان در حال بمباران روستاها هستند تا منطقه را خالی از سکنه کنند.

اعزام سربازان و ارسال محموله‌های سلاح‌های سنگین طی سه شب متوالی

ارتش اشغالگر ترکیه از شب ۲۲ ژوئن، سربازان و مهمات خود را با همراهی کاروانی متشکل از ده‌ها خودرو نظامی به منطقه کانی ماسی در منطقه آمدیه استان دهوک که تحت کنترل حزب دمکرات کوردستان است اعزام کرد.

ارتش اشغالگر ترکیه در شب ۲۳ ژوئن، خودروهای نظامی، سرباز و مهمات متشکل از سلاح‌های سنگین را به منطقه آمدیه استان دهوک فرستاد.

ارتش اشغالگر ترکیه در شب ۲۴ ژوئن بار دیگر  یک کاروان متشکل از ۴۰ خودروی نظامی زرهی، سرباز و محموله سلاح‌های سنگین را به منطقه آمدیه دهوک اعزام کرد.

در حالی که هنوز مشخص نیست این محموله‌های نظامی از کجا اعزام می‌شوند، دولت عراق در این مورد سکوت کرده است.