اطلاعیه شماره ۶ مرکز ابتکارعمل مردم انقلابی شرق کردستان

قیام سراسری و همگانی خلق‌ها و ملیت‌های ایران و شرق کردستان در جهت ایجاد تحولات بنیادین ساختاری و کسب آزادی کامل، در پنجمین هفته، ادامه دارد. بازداشت‌ها و سرکوبگری فاشیستی علیه قیام‌کنندگان را بشدت محکوم می‌کنیم.

«رهبریت عملی مردم» را در خیابان منسجم‌تر گردانیم          

به افکار عمومی!

قیام سراسری و همگانی خلق‌ها و ملیت‌های ایران و شرق کردستان در جهت ایجاد تحولات بنیادین ساختاری و کسب آزادی کامل، در پنجمین هفته، ادامه دارد. بازداشت‌ها و سرکوبگری فاشیستی علیه قیام‌کنندگان را بشدت محکوم می‌کنیم.

پس از گذشت یک‌ماه، صدها تن بدست نظام فاشیست به شهادت رسیده، هزاران نفر مجروح گشته و یا به زندان افکنده شده‌اند. این سطح از شقاوت و سرکوب برایمان هرگز قابل‌تحمل نیست و روزبه‌روز عزم‌مان را برای مبارزه در خیابان و محل‌های کار بصورت اعتراض و اعتصاب موازی، جز‌م‌ترمی‌کنیم. جای خوشحالی است که در همه شهرهای خیزش‌گر، ما مردم قیام‌کننده خاصه جوانان غیور قادر به سازماندهی منظم خود و کسب تجربه برای مدیریت برنامه‌های‌یمان شده‌ایم. همچنین خیزش‌های داخل و خارج از کشور تا حد زیادی به هماهنگی‌های لازم در زمینه حمایت و تقویت یکدیگر رسیده‌ و نتایجی مثبت دربردارد. از هنر، فرهنگ، سیاست، اقتصاد، اجتماع و حوزه روشنفکری گرفته تا محافل مدنی مختلف، نوعی همبستگی مستمر و همپوشان به میان آمده که روحیه مردمان داخل کشور را تقویت می‌نماید.

«مرکز ابتکارعمل مردم انقلابی شرق کردستان» بدین‌وسیله قاطعانه اعلام می‌دارد که قلدرمآبی نظام فاشیست ایران در راستای میلیتاریزه‌کردن مناطق و شهرها و تلاش در جهت وحشت‌پراکنی به انحاء مختلف، اگرچه موجب شهادت، جراحت و محبوس‌شدن بسیاری از مبارزین خیابان شده، اما نتیجه‌ای برای رژیم دربرنداشته و نخواهد داشت. لذا قویا این قساوت و بی‌رحمی رژیم را محکوم می‌نماییم.

مرکز ابتکارعمل مردم انقلابی شرق کردستان از همان اوان آغاز قیام‌ها تاکید کرده که روند «اعتصابات و اعتراضات» لازم است مداوم گردیده و به یک روز خاص محدودنشود. لازم است در هر شهر و منطقه‌ای قیام‌کنندگان که رهبریت عملی خیابان را دردست دارند، کارزارهای اعتصابات و اعتراضات همسو با هم سازماندهی و تعیین‌ نمایند. ضروریست، تاوقتی که نظام حاکم و فاشیست مجبور به پذیرش انجام تحولات ساختارین و یا تسلیم‌شدن در برابر خلق‌ها شود، قیام ادامه یابد. چراکه خوشبختانه شکل منظم یک انقلاب را به خود گرفته و مراحل اولیه را سرفرازانه طی نموده. لازم است «رهبریت عملی مردم» در خیابان را منسجم‌تر گردانیم و با درس گرفتن از آزمون‌های یک‌ماه گذشته، برنامه‌های دقیق‌تری برای استمرار خیزش‌ها طرح‌ریزی نماییم و مشارکت زنان در رهبریت عملی قاطعانه انجام گیرد. بسیار ضروریست که خیل میلیونی کارگران و کارمندان که تجارب تاریخی ارزشمندی پشت‌سر دارند نیز «رهبریت عملی اعتصابات» را میان خود شکل‌دهند. «اعتصاب در کار، اعتراض در خیابان» روش مبارزه ما مردمان ایران و شرق کردستان است، پس بیایید متحد شویم و قیامت به‌پا کنیم.

بدین‌وسیله ضمن محکوم‌کردن رفتارهای خونبار و وحشت‌پراکنانه رژیم، خواهان آزادی هرچه‌زودتر و بی‌قیدوشرط زندانیان هستیم و تمامی آحاد خلقمان از ۷ تا هفتاد ساله  را به مشارکت دمکراتیک و مبارزه‌جویانه در همه کارزارهای متنوع اعتصاب و اعتراض، فرامی‌خوانیم. لازم است هم در خیزش‌های داخل کشور و هم در اقصی نقاط جهان بویژه اروپا (و دو روز دیگر در برلین) همگان با شعار «ژن، ژیان، آزادی» به میادین سرازیر شویم. درود به خیزشگران و کمیته‌های سازماندهی در خیابان، درود بر کارگران و کارمندانی که فعالانه در اعتصابات شرکت نموده و حلقه‌های زنجیر سترگ خیزش‌ها را مستحکم می‌گردانند.

 

مرکز ابتکارعمل مردم انقلابی شرق کردستان

۲۰۲۲-۱۰-۲۰5dfs